Ik krijg geen les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik krijg geen les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:03

Hallo!

Ik krijg geen les meer. Mijn stiefvader gaf mij altijd les, maar nu ziijn mijn ouders gescheiden en nu krijg ik dus geen les meer. Mijn moeder kan geen les betalen

Mijn vraag is, kan ik nu wel blijven rijden zonder dat ik verkeerde dingen aan leer?

Hopelijk jullie antwoord :)

xAnnouk

Re: Ik krijg geen les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:05

Ik denk dat dit een beetje licht aan waar je heen wilt. Wil je echt wedstrijden gaan rijden of niet? Zo ja dan zou ik toch op een of andere manier gaan zoeken naar les of wedstrijden laten want als je verder komt heb je waarschijnlijk weer hulp nodig bij de nieuwe dingen

Als je alleen een beetje rond rijd in de bak of buitenritten maakt ed lijkt het me niet zon heel groot probleem. Of je zou moeten kijken of je kan regelen dat je bijvoorbeeld 1x in de maand of 2 maanden toch les kan krijgen.

Succes !!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:08

Wellicht iemand in je buurt, in ruil voor bv klusjes of boodschappen doen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:09

xAnnouk schreef:
Ik denk dat dit een beetje licht aan waar je heen wilt. Wil je echt wedstrijden gaan rijden of niet? Zo ja dan zou ik toch op een of andere manier gaan zoeken naar les of wedstrijden laten want als je verder komt heb je waarschijnlijk weer hulp nodig bij de nieuwe dingen

Als je alleen een beetje rond rijd in de bak of buitenritten maakt ed lijkt het me niet zon heel groot probleem. Of je zou moeten kijken of je kan regelen dat je bijvoorbeeld 1x in de maand of 2 maanden toch les kan krijgen.

Succes !!

Wedstrijden hoeft niet persee, ik wil liever rijden omdat ik het leuk vind.
En ik heb al wel 2/3 jaar les gehad, dus de basis dingen ken ik sowieso al en mijn verzorg paard ook. Maar ik ben bang dat ik dingen ga verleren

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:09

Nee je leert jezelf toch verkeerde dingen aan uiteindelijk. Ik zou dan idd iemand zoeken voor eens per maand ofzoiets.
Of probeer op een stal, dat jij bijv. daar op zaterdag de stallen mest in ruil voor les.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:09

Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Kun je niet een bijbaantje zoeken zodat je dan 1x in de 2 weken kan gaan lessen? Zeker als je nog zo jong bent kun je gemakkelijk slechte dingen aanleren dus is het wel raadzaam om zo nu en dan les te hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:11

Zelf voor je lessen gaan sparen :) je hoeft echt geen elke week les, 1x in de twee weken is imo zat. Je kan een krantenwijkje nemen, en nog even (je bent 14?) kan je in de supermarkt vakken vullen en wat meer gaan verdienen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:11

Thats_Me schreef:
Ik zie in je profiel dat je 14 bent. Kun je niet een bijbaantje zoeken zodat je dan 1x in de 2 weken kan gaan lessen? Zeker als je nog zo jong bent kun je gemakkelijk slechte dingen aanleren dus is het wel raadzaam om zo nu en dan les te hebben.

Ik heb al naar bij baantjes gezocht maar ik ben toch te jong..

Misschien is het een idee om een advertentie op bokt te plaatsen naar een instructeur/instructrice

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:13

Ik heb zelf al 10 jaar geen les meer, maar heb wel jaren les gehad en een onafhankelijke zit (bovendien kom ik de bak niet meer in dus t is echt puur blijven zitten, controle en vooral onspanning). 2 à 3 jaar les (elke week) vind ik zelf nog te kort en je het een verzorgpaard. Dus alleen al in het belang van je verzorgpaard zou ik kijken of je klusjes kunt doen voor geld en dan bv eens in de twee weken les kan nemen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:13

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:14

Het probleem is dat ik 3 maanden met 200,- moet doen, en daar moet ik mijn kleding ect voor kopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:15

SindyKaya schreef:
Het probleem is dat ik 3 maanden met 200,- moet doen, en daar moet ik mijn kleding ect voor kopen..

Dat moet dat makkelijk willen? :=

Je krijgt eten, drinken en onderdak. Dus daar heb je geen kosten aan. Met dat bedrag kon ik zelfs makkelijk sparen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:15

vuurneon schreef:
Ik heb zelf al 10 jaar geen les meer, maar heb wel jaren les gehad en een onafhankelijke zit (bovendien kom ik de bak niet meer in dus t is echt puur blijven zitten, controle en vooral onspanning). 2 à 3 jaar les (elke week) vind ik zelf nog te kort en je het een verzorgpaard. Dus alleen al in het belang van je verzorgpaard zou ik kijken of je klusjes kunt doen voor geld en dan bv eens in de twee weken les kan nemen.

Jaa daar heb je gelijk in, ik wil namelijk niet dat ik mijn vz paard verkeerde dingen aanrij

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:17

Als je eens in de twee week een half uur privéles neemt, dan kom je een heel eind. Hoeft echt niet zoveel te gaan kosten :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:17

vuurneon schreef:
SindyKaya schreef:

Dat moet dat makkelijk willen? :=

Je krijgt eten, drinken en onderdak. Dus daar heb je geen kosten aan. Met dat bedrag kon ik zelfs makkelijk sparen!

Klopt, maar als ik een broek koop ben ik al snel 15,- kwijt :)

Maar buiten dat om, wat is een normale prijs qua les krijgen per uur/ half uur ?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:17

Nou 200 per 3 maanden vind ik ook niet veel. Nou heb ik nooit wat gehad hoor :Y) Maar 1 les per maand zou je er toch wel van moeten kunnen betalen lijkt me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:18

Denk maar zo: je kan maar 1 broek tegelijkertijd aan :+

Dus je moet keuzes maken; voor die broek van 15 euro, kun je ook prima een half uur privéles volgen :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:20

Wil/ kan de eigenaar van je verzorgpaard je niet lesgeven/ helpen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:21

vuurneon schreef:
Denk maar zo: je kan maar 1 broek tegelijkertijd aan :+

Dus je moet keuzes maken; voor die broek van 15 euro, kun je ook prima een half uur privéles volgen :)

Ja dat is waar, maar nu heb ik nog 1 probleem.
In de winter is de bak altijd bevroren en er is geen mogenlijk heid om binnen te gaan rijden..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:21

1 priveles van een half uur kost max 20,- Stel jij gaat 1x in de 3 weken rijden, rij je dus in die 2 maanden 3x een les = 60,-. Heb je nog 140,- om van te shoppen :=

En tjah in de winter, dan heb je even pauze met rijden ga je wat andere dingen doen :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:22

hesterve schreef:
Wil/ kan de eigenaar van je verzorgpaard je niet lesgeven/ helpen?

De eigenaar rijd geen paard en heeft dat ook bijna nooit gedaan :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:23

ik krijg ook 200 euro per 3 maanden, hiervan besteed ik ongeveer 50 euro per
maand aan kleding dus 150 in totaal dan hou je 50 euro over om te lessen dus
kan je nog 1x per maand lessen ongeveer uurtje groepsles of half uurtje prive les

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:26

Xjewillemijn schreef:
kan je nog 1x per maand lessen ongeveer uurtje groepsles of half uurtje prive les

Mijn vz paard staat niet op een manege dus groeps les zou het nooit worden :)
Maar ik ga eens opzoek op internet.
Ik zal ook nog even met mijn moeder overleggen. Maar zal het uitmaken qua prijs als je springen of dressuur les hebt ?

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:29

SindyKaya schreef:
Xjewillemijn schreef:

Mijn vz paard staat niet op een manege dus groeps les zou het nooit worden :)
Maar ik ga eens opzoek op internet.
Ik zal ook nog even met mijn moeder overleggen. Maar zal het uitmaken qua prijs als je springen of dressuur les hebt ?

opzich niet weet niet waar je woon maar meestal heb je wel in een straal van 5 km een pony club, ik rij zelf bij de boekhorstruiters in noordwijkerhout en daar betaal ik 140,00 euro per jaar voor elke week groeps les met 5 personen in een bak van 20 bij 60 dit kan ik zelf ook prima betalen hoef zelfs niks bij te leggen als je elke 3 maanden 50 euro appart legt hou je uiteindelijk zelfs nog 60 euro over

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:33

Tja, dan geen les als de bak bevroren is toch? Dat is het nu nog niet ;)