Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:rijd je overgang terug eens richting de bakrand en houd haar ook goed opgesloten zodat ze recht richting de omheining gaat. Dan heb je de visuele rem van het hek, kan vaak al veel schelen.
Hoe lang oefen je al op de rem? Het is niet fout gegaan in 1 dag dus zal het ook niet over zijn in 1 dag. Anoniem schreef:Lielle schreef:rijd je overgang terug eens richting de bakrand en houd haar ook goed opgesloten zodat ze recht richting de omheining gaat. Dan heb je de visuele rem van het hek, kan vaak al veel schelen.
Of een dom paard die 'bonk' doet.Hoe lang oefen je al op de rem? Het is niet fout gegaan in 1 dag dus zal het ook niet over zijn in 1 dag.
M_hartje_M schreef:Bedankt voor alle reacties.
Op het hek rijden werkt wel maar waar is mijn rem dan buiten.. Ik wil namelijk de zelfde rem buiten hebben als in de piste. Dus op het hek rijden wil ik liever niet doen omdat ik dan bang ben dat ik haar het foute aanleer.
Simpelman schreef:Een paard is geen machine.Het zal niet zomaar op gegeven hulpen reageren.
Je zult hem die eerst moeten uitleggen.
Je bent nu toch terug naar de basis gegaan dus waarom ook niet even uitleggen wat ho betekent?
Dit doe je gewoon aan het halster van af de grond.
Eenmaal geinstalleerd kun je dit tegelijk gebruiken met een héééél lichte teugelhulp. Je paard zal hier dan korrekt op reageren.
Een paard in de africhting hoort als eerste onherroepelijk halt te houden op een stemhulp.
Surprise_ schreef:Maak je overgangen veeeel langer! Steeds langzamer gaan lichtrijden, zo lang mogelijk blijven staan. Zal onnatuurlijk voelen... Daarna pas gaan doorzitten en uiteindelijk stappen. Dit heb ik een tijd geleden ook veel geoefend en soms duurde het meer dan de hele lange zijde om haar terug te krijgen in stap, maar dan wel zonder gebruik van het bit!
Surprise_ schreef:Maak je overgangen veeeel langer! Steeds langzamer gaan lichtrijden, zo lang mogelijk blijven staan. Zal onnatuurlijk voelen... Daarna pas gaan doorzitten en uiteindelijk stappen. Dit heb ik een tijd geleden ook veel geoefend en soms duurde het meer dan de hele lange zijde om haar terug te krijgen in stap, maar dan wel zonder gebruik van het bit!

dat stukje been helemaal bovenaan!) aan, doe jij dat ook? Corelli schreef:Als ik terugneem op mijn zit, dan knijp ik mijn liezen (klinkt gek, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggendat stukje been helemaal bovenaan!) aan, doe jij dat ook?
*stiekem trots*