Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jorretje schreef:Ligt het zadel wel goed?
Misschien snapt ze je beenhulp gewoon niet. Probeer het eens op stemhulp (het commando waarop gaat ze gaat galopperen aan de longeerlijn) en vergeet ook niet om toe te staan van voren, het is nog een jong paard, kans is groot dat ze balans vinden in galop met ruiter nog moeilijk vind. .
Anders een keertje iemand vragen haar aan de longe te nemen terwijl je erop zit.
Simonevd schreef:Esmee_98 schreef:Past je zadel wel goed?
Hoe je niet teveel in van voren?
Het zadel zit goed en ze loopt in draf ook gewoon. Bedoel je of ik niet naar voren zit? Want dat is niet zo.

Simonevd schreef:De 5 jarige haflinger waar ik nu een tijdje op rijd had voor mij een berijder die niet goed reed en slecht zat. Hierdoor wil de pony niet meer galloperen maar hoe krijg ik haar wel weer in gallop?

Ragdollcat schreef:Simonevd schreef:De 5 jarige haflinger waar ik nu een tijdje op rijd had voor mij een berijder die niet goed reed en slecht zat. Hierdoor wil de pony niet meer galloperen maar hoe krijg ik haar wel weer in gallop?
Dan ben je eigenlijk net zo onkundig als de vorige bijrijder, want je weet niet hoe en wat te doen.
Dus niet zomaar de vorige bijrijder de schuld geven, er kan best diverse redenen zijn dat het niet goed is gegaan net als bij jou nu.
Sommige haflingers vinden het nog wat te lastig/moeilijk, als ze nog jong zijn.
Neem wat lessen zodat je weet hoe het moet.
Susie1992 schreef:Zou ook zeggen ga lekker samen met anderen een buitenritje maken. Ze is misschien door die slecht zittende ruiter onzeker geworden over haar evenwicht. Door een lekkere buitenrit 'vergeet' ze dit misschien even en krijgt ze weer meer zelfvertrouwen en kun je het zo weer uitbreiden. Haar van te voren longeren of masseren werkt misschien ook wel. Succes
Simonevd schreef:Ragdollcat schreef:8 jaren rijden wil nog niet zeggen dat je veel ervaring hebt om paarden/ ponys te kunnen corrigeren.
Pak de kans om het te leren en neem les, dan ben je weer een ervaring rijker en weet je hoe en wat te doen.
Ik heb al 8 jaar les maar deze haflinger staat ergens anders.
Simonevd schreef:Ragdollcat schreef:Manegelessen dus op een makkelijke voorwaartse dieren en of op dieren dat goed ingereden is.
Leer je eigenlijk niet veel van.
-_- Wat jij wil. Ik rij wel goed en ik verpest geen pony's ik wil juist een probleem bij deze pony verhelpen.