Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
In elk geval succes met je merrie
.

was op plek zonder sloot of prikkedraad. 
. Kasmir schreef:Dankjulliewel voor jullie reacties
Ik ben inderdaad niet zozeer bang dat ik van Karlijn af val maar wel dat ik met paard en al ga, dat gaat ook echt gebeuren als ik haar over de zeik rij op het asfalt.
Ik 'laat haar trouwens niet stilstaan' op een gegeven moment blokkeert ze en dan kan ik enkel maar omtrekken met de teugel waarop ze niet blokkeert, als ik haar dan om heb getrokken kan ik niet veel anders doen dan wachten. Tempo rijden heb ik inderdaad ook al geprobeerd, met een drafje het terrein af maar mevrouw gaat vol in de ankers en dan alsnog omhoog.
Ik ben in de meivakantie wel met haar op vakantie naar de Veluwe gegaan, als ik dan helemaal achteraan de groep reed ging het super. In het midden voelde ze zich ook duidelijk niet op haar gemak, trapte naar andere paarden en was constant gespannen. Achteraan ging het heerlijk en heb echt een super weekend gehad. Enkel stilstaan ging niet zo goed, ook dan kwam ze wat omhoog alhoewel niet erg heftig. Toch was dat ook niet echt een situatie waarin ik haar goed kon corrigeren omdat dat een beetje asociaal is naar de andere paarden en ruiters toe die hier ook onrustig van worden. Maar dat was dus verder echt super, des te meer heimwee kreeg ik naar het buiten rijden thuis.
Dat weekend ziet er heel goed uit! Ga eens even met de eigenaresse overleggen of ze me wil brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat het in gebrek aan leiding schort bij mij, en ook dat Karlijn daar pittig op reageert. Het trappen naar andere paarden schaar ik ook onder gebrek aan vertrouwen in mijn leiding. Echter als ik ernaast loop is er weinig aan de hand. Maar misschien heb ik daar nog niet de juiste situaties mee gevonden om dat op de proef te stellen.