Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De pony krijgt bij je dochter dus meer mogelijkheden dan bij jou. Daar maakt ze gebruik van, dat heeft niets te maken met stout, maar gewoon met de (bege)leiding die ze krijgt.Citaat:maar is vaak nog een beetje stout vooral als me dochter ( die er dus M1 mee rijd) erop zit, bij mij is het probleem er eigenlijk niet
Pony kan zich alleen sterk maken als de ruiter daaraan meewerkt.Citaat:De pony liep gisteren constant zich sterk te maken
De pony is niet heel slim, maar maakt wederom gebruik van de mogelijkheden die het krijgt. Blijkbaar doet de ruiter op wedstrijd iets anders dan thuis. Dat kan heel klein zijn. Een gedachte kan bijv. doorwerken in je hele uitstraling.Citaat:steekt doodleuk de kop ( sorry hoofd) in de lucht vooral in de gallop, en vooral op wedstrijd ( ja dan weet ze ook wel dat je het niet zomaar ter plekke op kunt lossen, is een hele slimme pony)
De pony neemt dan dus de leiding over.Citaat:ook legt ze het tempo in galop wat hoger
Rijden heeft niets te maken met gewicht, wel met kennis en gevoel, maar ik kan me voorstellen dat een meisje van 11 daarin nog volop lerende is.Citaat:Rijtechnisch is de pony thuis wel oke , ja dochterlief is pas 11 dus eigenlijk een vlieg op de pony
Paarden kennen niet de emotie leuk, laat staan dat ze weten wat pesten is. Echt, slim zijn ze niet. Ze handelen slechts op hun instinct. Als er niemand is die de veiligheid van de pony voldoende kan garanderen gaat het daar zelf voor zorgen door dan maar zelf de leiding te nemen.Citaat:lijkt wel of pony het leuk vind om haar te pesten,
Tja, en dan, dan kom je er niet verder mee? Voldoet de combinatie dan niet aan de verwachting van jou als moeder? Moet een 11 jarige met een jonge pony meer presteren dan dit? Moet er überhaupt gepresteerd worden? Zomaar wat vragen waar ik persoonlijk over zou na willen denken als ik in zo'n situatie ergens op vast zou lopen.Citaat:Winstpunten haalt ze wel maar zo kom je er niet verder mee, galop is na M1 steeds belangrijker en moet goed gecontroleerd zijn.
Natuurlijk heeft de pony het gedaanCitaat:staat er onder de protocol, wat een superleuke combi maar pony is wel een beetje stout!!!
.Ga werken aan de basis, leiderschap. Zoek daarnaast uit wat er op wedstrijd precies veranderd. Het zit echt bij de ruiter. Kijk ook waar de pony mogelijkheden ziet en denk na over hoe je dochter op die punten meer leiding kan geven.Citaat:ja fijn maar hoe los ik dit nu op? Pony heeft zoveel in petto zou jammer zijn als we nu stranden door dit pestgedrag.
Kracht is nooit de oplossing. Als een paard een vlieg kan voelen, denk je dan dat ze jouw dochter niet zal voelen?Citaat:Wachten tot dochter ouder wordt, ze is erg fijn gebouwd dus met kracht zal ze he tniet gaan winnen van deze pony wel met een paar goede tips of trucjes denk ik
En dus overweeg je om de pony op basis van kracht en pijn te gaan rijden in plaats van op basis van echte samenwerking...Citaat:Ik heb overigens er wel een normaal bustrensje inzitten, misschien iets voor de wedstrijd wat meer in werkt?
Meerdere tips:Citaat:wie heeft er de gouden tip?
spekenham schreef:Ik kan me goed vinden in het antowoord van bleu sky en ga zeker thiedeman proberen,
Overigens heb ik helemaal geen verwachtingen zoals fjordina zegt maar wij streven wij er wel naar een goed opgeleide pony te krijgen dit heeft dus niets te maken met het moeten presteren maar wel met het goed kunnen rijden aan een pony in alle situaties dus ook op een wedstrijd en niet alleen thuis.
En ja wij zijn mensen die graag wedstrijden rijden dus dan is het wel zo prettig als je ergens naar toe kunt werken.