Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar als ze echt gaat rennen, zou ik de tactiek van marinke proberen

Als je de voet in de beugel hebt en ze staat nog stil, dan kun je langzaam opstappen. Gaat ze lopen? Laat duidelijk merken dat dit niet de bedoeling is, en probeer zo veel mogelijk je voet in de beugel te houden. Stap pas echt op als ze helemaal stil staat. Ook als je erop zit, moet ze stil blijven staan totdat jij aangeeft dat ze mag vertrekken!

demo_love schreef:Dit is niet iets wat je met trucjes moet oplossen. Consequent terug blijven zetten helpt wel. Desnoods doe je er een keer een half uur over voordat je erop zit, maar haal zodra hij ook maar een voet verzet je voet weer uit de beugel en laat hem een paar passen achterwaarts doen. Eens zal het kwartje vallen...
little_birdy schreef:demo_love schreef:Dit is niet iets wat je met trucjes moet oplossen. Consequent terug blijven zetten helpt wel. Desnoods doe je er een keer een half uur over voordat je erop zit, maar haal zodra hij ook maar een voet verzet je voet weer uit de beugel en laat hem een paar passen achterwaarts doen. Eens zal het kwartje vallen...
dat zou ik juist niet doen
veel paarden leren juist als ze lopen gaat de ruiter er niet meer op
little_birdy schreef:demo_love schreef:Dit is niet iets wat je met trucjes moet oplossen. Consequent terug blijven zetten helpt wel. Desnoods doe je er een keer een half uur over voordat je erop zit, maar haal zodra hij ook maar een voet verzet je voet weer uit de beugel en laat hem een paar passen achterwaarts doen. Eens zal het kwartje vallen...
dat zou ik juist niet doen
veel paarden leren juist als ze lopen gaat de ruiter er niet meer op
_Marinke_ schreef:Binnenteugel korter pakken, zodat als ze gaat lopen om jou heen draait en niet van je weg blijft lopen. En dan gewoon heel veel oefenen, geduld hebben maar wel consequent blijven. Jij wilt dat ze stil staat dus je mag ook best daar even wat druk op de teugels hebben (ho is ho), maar ontspan dan ook weer als ze dan stil staat hè! Niet druk blijven houden dan... En pas echt verder opstappen tot ze stil staat (verdeel het in stapjes, jezelf optrekken / naast hangen / daadwerkelijk gaan zitten ) en ook als je eenmaal zit gewoon nog even blijven wachten voor ze pas weg mag stappen.