Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Volgens de instructrice zat dat in hem (ook het hoofd kantelen, wat er heel makkelijk uit te rijden was, dus andere instructrice
)
tjah.. wat denk je...)
) dus zou hem lekker weglaten
.
.
! Het bit ligt gewoon goed dus ik verwacht dat dit geen probleem is, en als dat wel zo is ligt het inderdaad waarschijnlijk aan de ruiter (aan mij dus!).terpentijn schreef:In principe kun je de sperriem toch gewoon er af halen (meestal loopt die door een lusje onderaan de neusriem... ). Ik lees namelijk dat iemand bovenstaand schrijft die er "af gesneden" te hebben, wordt daar mee bedoeld dat de sperriem vast aan de neusriem was gestikt (dat kom je toch niet veel meer tegen, dacht ik), of het lusje?
Freya25 schreef:Ik vraag me dan wel af waarom zoveel paarden dan standaard met een sperriem gereden worden..
Het zijn de bewegende lippen die het bit bewegen, ongeacht het soort bit. Een kneveltrens kan minder snel door de mond gaan oid maar kan net zo goed bijv. verticaal bewegen.