Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lianne86 schreef:In het andere topic toevallig ook gereageerd, maar het hangt van zo veel dingen af.... Persoonlijk zou ik ook zeggen 3:1 kan niet... Maar vind dat veel mensen wel overdreven reageren... Ik heb liever iemand die 5 kilo te zwaar is op mijn paard, dan iemand die 20 kilo lichter is en wat zit te stuiteren... Maarja... volgens mij heb ik daar ook sarcastisch neer gezet dat ik een dierenbeul ben en dat ze mijn pony maar moeten komen redden... (Ging over de 10% regel) dat zou betekenen dat je tot je 12e ofzo op pony's kunt rijden.... En als je 65 kilo weegt al een heel groot en zwaar paard moet hebben
phormicola schreef:Lianne86 schreef:In het andere topic toevallig ook gereageerd, maar het hangt van zo veel dingen af.... Persoonlijk zou ik ook zeggen 3:1 kan niet... Maar vind dat veel mensen wel overdreven reageren... Ik heb liever iemand die 5 kilo te zwaar is op mijn paard, dan iemand die 20 kilo lichter is en wat zit te stuiteren... Maarja... volgens mij heb ik daar ook sarcastisch neer gezet dat ik een dierenbeul ben en dat ze mijn pony maar moeten komen redden... (Ging over de 10% regel) dat zou betekenen dat je tot je 12e ofzo op pony's kunt rijden.... En als je 65 kilo weegt al een heel groot en zwaar paard moet hebben
Helaas is deze persoon én erg zwaar voor een pony, én een beginner. Die zijn er ook nog![]()

plovesb schreef:dat zou ik niet doen! Wanneer een pony recreatief word gereden, mag hij ongeveer 30% van zn eigen gewicht tillen. Maar aangezien jou pony al een hele tijd stil staat en 0 aan bespiering heeft. Daarnaast komt er nog een zadel bij wat er ook bij komt
edit: weegt je pony nou 300kg en de gene die er op moet zitten 100? Of is dit een voorbeeld?