Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lisetteexx schreef:Lastig hoor! Ja ik heb er les ingehad met mijn vorige paard die ook geen buiging deed maar met veel oefenen werd dit beter
Misschien kan je les nemen?
Alleen in de les loopt ze ook tegen het probleem aan dat ze zo stijf is. Zoals ik al zei vrees ik dat het met rijden er niet meer uit te rijden valt.martine0503 schreef:als je gaat kijken op http://www.happy-athlete.nl kom je alles hierover tegen. Deze massage gaat voornamelijk dieper de spieren in. Ik heb al meerdere paarden van deze massage zien opknappen. Mijn eigen paard heb ik 3x achter elkaar 1x in de maand laten behandelen en laat het nu zo'n 2x per jaar doen. Na elke behandeling merk ik weer verschil.
funnyhorses schreef:Een scheef paard kun je wel laten masseren maar de scheefheid gaat daardoor echt niet weg,dat is nml een questie van trainen!
In principe heeft Ketly alles goed beschreven, dus daar hoeft verder geen aanvulling bij!
Ketly schreef:Dat bedoel ik ermee Martine, bedankt! Ik ben van mening dat je recht moet richten als het paard moeilijk in de buiging is, maar ons probleem is dat ze helemaal niet wil buigen. Daar moet wat in de weg zitten..
midgie schreef:Ketly schreef:Dat bedoel ik ermee Martine, bedankt! Ik ben van mening dat je recht moet richten als het paard moeilijk in de buiging is, maar ons probleem is dat ze helemaal niet wil buigen. Daar moet wat in de weg zitten..
Hoe buigt het paard aan de hand?
Heb je wel eens rechricht oefeningen aan de hand gedaan?
Het kan ook zo maar zijn dat jij als ruiter haar in de weg zit .
Geef jij ruimte om te kunnen buigen?
Zeker is een masseur of osteo heel goed om af en toe naar je paard te laten kijken, maar als ruiter zul je het paard ook moeten gymnastiseren,
Kijk eens op de site van paardenbegrijpen.nl staat veel info hoe je een paard kan rechtrichten en wat rechtrichten is .