Misschien iemand die mij wat nuttige tips kan geven.
Ik heb voornamelijk op pony's en paarden gereden die goed voorwaarts waren en ik (soms na een tijdje) goed aan de teugel kon rijden,
Nu rijd ik (bijna) wekelijks op een d pony die nauwelijks op beenhulpen reageert.
Eens goed wakker schudden met een zweep wil nog wel werken, maar daar ben ik niet zo van.
Dat vind ik geen rijden en daarbij dat werkt 5 minuutjes.
Ik wil hem graag voorwaarts krijgen en zorgen dat ie mij opzoekt zodat ik hem ook aan de teugel kan gaan rijden met hem, maar dan moet ik eerst zorgen dat ik hem voorwaarts krijg en voornamelijk behoud, want zolang hij niet echt ontspannen is en regelmatig loopt gaat dat niet gebeuren.
Hij kan het wel, want zodra die in galop springt verandert hij ineens in een racemonster en eigenlijk is dat het enige moment dat ik hem redelijk aan het been en aan de teugel krijg.
Veel volte's rijden en tempowisselingen ten spijt. Ik zie geen vooruitgang bij deze eigenwijs.
Het is echt een schatje die eigenlijk niets maar dan ook niets kado geeft en die eigenlijk naar mijn mening een beetje verveeld is tijdens bak rijden.
Hij gaat ook op buitenritten hoor.
Nou iemand nog wat goede tips??
Ik sta er voor open.