Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Natasja_ schreef:Is het een optie dat iemand zonder die angst jouw paard een keer mee naar buiten neemt?
zeker omdat je met dit paard nog niet naar buiten bent geweest (tenminste dat begrijp ik eruit?)
lijkt het me wijs dat dit paard een goede ervaring meemaakt.
). En wat misschien daarna helpt als je wat meer vertrouwen hebt gekregen, is een aantal keer dezelfde route rijden. Tis niet leuk voor je paard maar dan krijg je een soort structuur, in je hoofd waardoor de rust terug komt. Bij mij heeft het laatste erg geholpen.
!
volhouden!
we zijn anderhalf uur weggeweest, kwartier over een drukke baan, toeterende auto, verdwaald, wegenwerken, meecrossende trekpaardren tijdens de galop,... Niets kon haar wat maken
Stoer paard heb ik toch... Maar toen ze op een plastic zak ging staan op het pad sprong ze met vier benen in de lucht
Desireetje89 schreef:_Natasja_ schreef:Is het een optie dat iemand zonder die angst jouw paard een keer mee naar buiten neemt?
zeker omdat je met dit paard nog niet naar buiten bent geweest (tenminste dat begrijp ik eruit?)
lijkt het me wijs dat dit paard een goede ervaring meemaakt.
Lijkt me ook een hele wijze aanpak. Wat mij ook goed lijkt is om met een groepje op buitenrit te gaan en dan met allemaal paarden die rustig zijn of niet snel onder de indruk.
Paarden zijn kudde-dieren en als de rest rustig is, blijft jou paard het ook. Plus dat jij kan ontspannen doordat je (hopelijk)afleiding hebt doordat je kan kletsen met andere( wel op je paard blijven letten natuurlijk)
Succces!
Heleennn schreef:Ik ben woensdag gewoon opgestapt en weggereden, eropuit met mijn instructricewe zijn anderhalf uur weggeweest, kwartier over een drukke baan, toeterende auto, verdwaald, wegenwerken, meecrossende trekpaardren tijdens de galop,... Niets kon haar wat maken
Stoer paard heb ik toch... Maar toen ze op een plastic zak ging staan op het pad sprong ze met vier benen in de lucht
![]()
We hebben lekker gedraafd en gegaloppeerd op een lange dreef, echt super