Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mairead schreef:Misschien is het paard nog niet 'sterk' genoeg in galop en raakt het in de bochten in onbalans. Rechtuit is dan makkelijker.
Hoe doet ze het aan de longeerlijn?
Je kunt misschien buiten veel galop gaan oefenen wanneer ze rechtuit kan, totdat ze een beetje sterker wordt?
Gentlegiant schreef:Wat veel mensen fout doen is zelf mee gaan ''hangen'' in de bocht
Vergelijk het met een fiets als je met je fiets een flinke bocht fiets en je hangt naar binnen gaat jou fiets ook platter of sterker nog je valt om
Probeer daarom ten alle tijden recht boven je paard te zitten en je paard te ondersteunen
als eerste raad ik je aan om toch les te gaan nemen je rijd toch ook of je nu een half uur zelf rijd of een half uur les hebt dat heeft niets met tijd te maken daar hoef je naar mijn idee geen tijd voor ''vrij'' te maken
Wat ik persoonlijk zou doen (zonder beeld matriaal te zien)
Is mijn binnen schouder optillen (even voor je gevoel dat je zelf niet naar binnenvalt)
Je binnenbeen aan leggen (kan ook averrechts werken bij een paard wat ik nu aan het rijden ben leg ik juist mijn buiten been aan om hem als ware recht onder me te duwen dat hij dan niet helemaal die bocht door loopt dat is geen probleem als hij maar ''recht'' onder me loopt de rest komt later wel) binnenhand wat hoger dan je buitenhand
Doet ze dit alleen in bochten of ook op voltes?
Hoe is ze in galop galoppeerd ze wel verzamelt en op de achterhand of crost ze maar wat als kip zonder kop door de hal?
Let ze wel op jou of is ze met andere dingen bezig?
Wat je kunt doen is balkjes draven veel schakelen in galop-draf-stap-draf-galop en ook in die gangen kun je schakelen om dr achterhand wat sterker te maken of te activeren
Is ze wel juist aan de hulpen? bijvoorbeeld voltes verkleinen en vergroten?
En hoe rijd en zit jijzelf? dat is ook heel erg belangrijk
Probeer te sturen met je zit en beenhulpen jij zit midden boven je paard en kan het hele paard makkelijker sturen jou teugels zitten helemaal aan de voorkant ip zijn je teugels ter ondersteuning dmv een stelling of buiging