Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(heb het nog maar 1 keer gedaan met hem en dat ging wel goed en hij vondt het ook leuk denk ik)goldenarrow schreef:Waar stap je af in de bak? Als dit altijd op dezelfde plek is, ga dan eens ergens anders stilstaan om daar af te stappen.
Ik heb het ook met mijn bijrijdpaard hoor, stug doorlopen, of toch net dat pasje naar voren/achteren als ze eenmaal 'stilstaat'. Maar nu ik overal kan afstappen staat ze al veel beter stil.
HorsePhoto schreef:goldenarrow schreef:Waar stap je af in de bak? Als dit altijd op dezelfde plek is, ga dan eens ergens anders stilstaan om daar af te stappen.
Ik heb het ook met mijn bijrijdpaard hoor, stug doorlopen, of toch net dat pasje naar voren/achteren als ze eenmaal 'stilstaat'. Maar nu ik overal kan afstappen staat ze al veel beter stil.
Ja ik stap toch ongeveer altijd op dezelfde plek af (juist voor de uitgang)
Ik stapte ook altijd bij de uitgang af.goldenarrow schreef:Probeer ook eens op andere plekken af te stappenIk stapte ook altijd bij de uitgang af.
Lees nu net ook dat je voornamelijk dmv je teugels overgangen rijdt. Ga eens diep in het zadel zitten, jezelf extra lang maken, en adem uit. Een kleine ophouding met de teugels en de meeste paarden gaan dan vanzelf langzamer.

HorsePhoto schreef:goldenarrow schreef:Probeer ook eens op andere plekken af te stappenIk stapte ook altijd bij de uitgang af.
Lees nu net ook dat je voornamelijk dmv je teugels overgangen rijdt. Ga eens diep in het zadel zitten, jezelf extra lang maken, en adem uit. Een kleine ophouding met de teugels en de meeste paarden gaan dan vanzelf langzamer.
Zal ik zeker doen. En ja als hij weet dat het werk erop zit en hij naar de stallen mag gaan moet ik zelf niks doen om hem tot stilstand te brengen