Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Trippel23 schreef:Zweep achter het been kan ik nog wel eens proberen. Alleen reageert hij ook niet zo best op de zweep, hij is best hard voor zichzelf en mij.
Hopelijk komt de "gouden tip" nog. Dit zijn wel allemaal dingen die ik al heb geprobeerd. Wil mijn paard niet hard aanpakken maar dat is wel de enige manier ben ik bang. Uiteindelijk gaat ie super lopen zonder te veel druk.
mvermeulen1 schreef:ik heb altijd geleerd 3 sec regel..kuit stevig aandrukken na 3 sec geen reactie tik met zweep zodat hij dus wel reageert en mag best een flinke tik zijn als hij niet goed reageert op een "aai"..en opnieuw naar stap en weer proberen..na een paar keer hebben ze dat wel door..ook in draf..en galop. maar altijd wel weer terug naar het tempo wat je wilt.

Daancha schreef:mvermeulen1 schreef:ik heb altijd geleerd 3 sec regel..kuit stevig aandrukken na 3 sec geen reactie tik met zweep zodat hij dus wel reageert en mag best een flinke tik zijn als hij niet goed reageert op een "aai"..en opnieuw naar stap en weer proberen..na een paar keer hebben ze dat wel door..ook in draf..en galop. maar altijd wel weer terug naar het tempo wat je wilt.
3 seconden! Das wel lang hoor, om je paard scherper te maken. Dan blijf je dus je kuiten aandrukken op een stroperige manier, in plaats van een korte kuithulp met onmiddellijke reactie. Dat tikje met de zweep moet er vrij snel op volgen.
Trippel23 schreef:Zweep achter het been kan ik nog wel eens proberen. Alleen reageert hij ook niet zo best op de zweep, hij is best hard voor zichzelf en mij.
de leukerd) en Caira schreef:Is hij verder in balans? Valt hij niet op de schouders? spoort hij netjes?