Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Als ik echt een rotdag heb dan ga ik er niet eens opzitten om serieus dressuur te rijden. Dan ga ik naar buiten of lekker wandelen met hem om mijn hoofd leeg te halen
.
.
. Komt goed hoor
!
Ik heb van mezelf nogal een kort lontje, als is dat de afgelopen jaren wel veel minder geworden. Paardlief kan soms best wel het bloed onder mn nagels vandaan halen en dan verlies ik mn geduld. Ik probeer wel te denken dat dat niet de manier is en gelukkig is het ook niet vaak, als er iets mis gaat is het natuurlijk niet paardlief d'r schuld maar de mijne!
), als mijn paard niet meewerkt is dat dus mijn schuld en ik heb mezelf nog nooit een lel verkocht dus nee, ik heb hier geen last van...
Inmiddels heb ik daar de oplossing voor gevonden dat zodra ik ontzettend gefrustreerd ben, ik gewoon lekker even rustig ga stappen met lange teugel, en zodra we allebei de spanning weer kwijt zijn, ik het gewoon weer opnieuw probeer. Vaak gaat het dan stukken beter. Kinke schreef:Simpel...als je je niet kan beheersen, hoor je niet op een paard te gaan zitten. Leer eerst maar eens de zaken anders te bekijken.
Kinke schreef:Simpel...als je je niet kan beheersen, hoor je niet op een paard te gaan zitten. Leer eerst maar eens de zaken anders te bekijken.

Anoli schreef:Kinke schreef:Simpel...als je je niet kan beheersen, hoor je niet op een paard te gaan zitten. Leer eerst maar eens de zaken anders te bekijken.
Nou nou, dat is ook wel kort door de bocht he.
TS is ook maar een mens, en mensen zijn niet perfect.
Ik vind het juist goed dat ze het durft te zeggen en om tips vraagt hier op dit kritische bokt.
In plaats van alleen bovenstaande te antwoorden had je haar ook nuttige tips kunnen geven
En altijd voelde ik me weer schuldig als ik een keer echt boos werd, want het was verder zo'n braverd.. Aan de andere kant bleef ik er wel bij dat hij zijn aandacht bij mij moest houden. Als ik bij mezelf zo'n bui op voelde komen ging ik terug naar iets heel simpels en stopte ik vrij snel als het daarna goed ging. Dan had ik toch goed afgesloten en voorkwam ik dat ik echt boos werd..