Ik heb een paar jaar terug toen ik rond de 16 was leren paardrijden en ik kon ook galopperen. Ik was toen een jaar of 18 a 19 toen ik het te druk had manegelessen te volgen dus ik stopte met rijden. Juni 2012 weer het paardrijden opgepakt en nu mag ik ook weer galopperen. Ik heb 1 x gegaloppeerd op Lasco en 1 x op Spetter. 17 maart heb ik weer priveles en ik zal dan weer mogen galopperen. Ik vind het best raar dat ik het een paar jaar terug wel gewoon kon maar volgens mij plof ik nu wel in het zadel. Ik mag me nog aan het zadel vasthouden en moet me dan in het zadel drukken.
Erg leuk is het om naar lessen te kijken of naar pensionners die aan het rijden zijn, daar leer je ook wat van.
Ik neem aan dat je met het galopperen in het zadel moet blijven zitten? Want ik was woensdag op de manege en zag een pensionner ( en ze is ook niet meer de jongste, maar ik neem aan dat leeftijd geen rol speelt) galopperen. Volgens mij had het paard wel last van haar want hij bleef niet galopperen.. wat het geval is ze ploft in het zadel en bijft niet plakken. Dus ik neem aan dat dit niet het goede voorbeeld voor mij is?
Graag zou ik willen leren galopperen en tips krijgen en of beeldmateriaal!
Alvast bedankt!
.

zucht...