Thja, waar moet ik beginnen...
Mijn E pony is nooit iets mee te doen, goede sportpony die altijd goed presteerde en super fijn liep..
Totdat het gedoe een aantal maanden geleden begon, het achteruit stribbelen, bokken en stijgeren.
Na even zoeken bleek dit aan het zadel te liggen, zadelmaker (erkend) langs geweest en het zadel helemaal aangepast.
Gehoopt dat het hierna over zou zijn erop gegaan, het was weer helemaal mis.. Op naar de osteopaat/fysio!
De nier van de pony lag niet goed, en ook wervels in de rug waren niet goed, dit verholpen en na een paar vervolgafspraken hoopten we dat dit toch hetgene was waar de pony last van had.
Met volle moed op de pony gestapt weer hetzelfde, toen naar de tandarts gegaan waar ook niet veel aan kon gebeuren.
Vandaag ben ik op m'n pony gestapt, het ging super, ze liep weg geen gestribbel, niet tegen de hand lekker ontspannen..
na ongeveer een kwartier overgang na de stap gemaakt en haar lange teugel gegeven..
Op het moment dat ik mijn teugel op maat maak begint het weer..
Omhoog komen, bokken, achteruit stribbelen, je kunt haar been geven,
Puur bij het oppakken van de teugel is het mis, het komt niet uit de rug, niet uit de tanden, waar komt dit in vredesnaam weg?
Ze doet het niet om uit te proberen o.i.d.
Ook eerder nooit problemen gehad met de pony, niet met het bit of hoofdstel..
Ik ben ten einde raad!
Weet jij het?
Alvast hartelijk dank