Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joycie81 schreef:Probeer het kindje eens bij te laten drijven op het moment dat de pony gaat trekken...
kijk, ervaren ruiters zouden kuit sluiten, hand sluiten maar dat kan je n kindje nog niet leren.
Als pony's bij ons op de manege wel eens de teugels langer trekken of echt kindjes naar voren trekken zeg ik altijd dat ze moeten bijdrijven en vooral NIET terug moeten trekken. Meestal helpt het ook als ik alleen al de naam van de pony zeg en 'nee' maar ik weet niet hoe gehoorzaam die pony is.
Uiteraard is het belangrijk dat het kindje wel rustig is met zijn handen want door een onrustige hand kan de pony natuurlijk ook gaan trekken.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes
PocoGaucha schreef:dan is de pony gewoon te groot voor de ruiter. dan hoort ie op een ander paard? hoe wil je nu iemand paardrijden leren op een paard waar diegene helemaal geen controle over kan hebben?
Sammyoo schreef:Niet vervelend bedoeld, maar ben je wel bekwaam om les te geven?
Dit doen ponies veel bij jonge, onervaren kinderen. Ik neem aan dat een geschoolde, ervaren instructeur wel weet hoe dit opgelost moet worden.
Sammyoo schreef:Niet vervelend bedoeld, maar ben je wel bekwaam om les te geven?
Dit doen ponies veel bij jonge, onervaren kinderen. Ik neem aan dat een geschoolde, ervaren instructeur wel weet hoe dit opgelost moet worden.
Sammyoo schreef:loveHauwie, je hebt dus geen instructeursopleiding gevolgd? Les geven aan kinderen is een vak waarin je geschoold moet worden. Ík zit ook al heel lang tussen de paarden, maar ik kan echt geen les geven.
Misschien help je het kind het beste door ze door te verwijzen naar een gediplomeerd instructrice.
En nogmaals, ik bedoel het niet vervelend. Je doet je best om de mensen te helpen.!
tylando schreef:tuurlijk helpt iedereen een ander wel eens, maar er zit verschil tussen lesgeven en helpen in!!!!!!

billy3105 schreef:Mijn nichtjes en tante reden ook wel is op mijn oude paard. En ik gaf ze "les" hoe ze moesten lucht rijden en drijven doorzitten etc. Als de TS ook op deze manier les geeft hoeft het denk niet gediplomeerd te zijn hoor.
Touwtjes helpen hier echt heel goed.
Diane_Basje schreef:billy3105 schreef:Mijn nichtjes en tante reden ook wel is op mijn oude paard. En ik gaf ze "les" hoe ze moesten lucht rijden en drijven doorzitten etc. Als de TS ook op deze manier les geeft hoeft het denk niet gediplomeerd te zijn hoor.
Touwtjes helpen hier echt heel goed.
Jaa, hierdoor ben ik echt overtuigd![]()
Maar ik zou het toch lichtrijden noemen...
joycie81 schreef:Wel of geen diploma, maakt op dit moment even niet uit..TS geeft toch al les dus zal hier waarschijnlijk ook mee door gaan.
Toch ben ik ervan overtuigd dat je met touwtjes niks oplost hoor...oke t kindje zal niet meer naar voren worden getrokken maar de pony leert dan toch niks af? Of zie ik dat verkeerd??
Wat ik me afvroeg is of dat kindje de enige is die op die pony rijdt..?? Want als er ook iemand op rijdt die hem wel kan aansporen, oftewijl GOED kan rijden, dan lijkt mij dat die het de pony kan afleren en het kindje er dan ook minder last van heeft.