Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
datbenik01 schreef:Hoi! misschien werkt dit?
Elke keer als je pony aan galopeerd wanneer je wil drafen, ga je er vanaf en longeer je hem en laat je hem heel veel galoperen. Als je denkt dat hij genoeg heeft gehad ga je er weer op zitten en probeer je het op nieuw, als hij dan weer aan galopeerd ga je er weer af en laat je weer hem galoperen. Zo ga je een paar keer door en na een tijdje denkt hij van: Hé elke keer dat ik niet luister moet ik rondjes galoperen, laat ik maar gewoon doen wat ze van me vraagt.
Heel veel succes en hoop dat je er wat aan hebt, bij mij heeft het wel geholpen.
bridgetF schreef:balen joh dat je pony zo vlot is.
Er zijn veel dingen die misschien wel de oorzaak zijn van haar vlotte gedrag.
Doet ze het al vanaf dag éen dat je haar hebt en doet ze het ook als een ander haar berijd?
Misschien geef je haar iets te veel energie (brok)? Of is ze verkeerd ingereden?
Ook al wil je er wedstrijden mee rijden, je moet wel je pony onder controle zien te krijgen.
Vooral op een wedstrijd terein kun je dit gedrag niet hebben.
Je zou ook op les kunnen bij een pony club, de contributie prijzen zijn meestal niet bizar hoog.
Maar zelf aanmodderen lijkt me niet zo verstandig.
Je kunt gevaarlijke situaties krijgen en mocht je je pony toch verkopen, dan is / wordt ze onverkoopbaar met dit gedrag.
hafke schreef:lonneke_ schreef:Dat longeren lijkt me geen goed idee. Les nemen, dat is een verstandig idee
waarom is longeren niet slim ?
gr hafke
. Ook inderdaad eens naar zijn voer kijken , mijn pony kreeg ook te veel haver etc. Gepast voeder geven aan je pony kan ook al heel wat uitdoen ! En hoeveel rij je op hem ? Heeft hij genoeg beloop als je er niet bent ( bedoel daarmee of hij overdag buiten staat ). Misschien heeft hij teveel aan energie ? hafke schreef:Ostra schreef:Heb je ook les? Zo niet zou ik daar snel mee beginnen.
ik heb les van de vorige eigenaar van het paard alleen in de zomer , een andere
les kunnen we niet betalen..
hafke schreef:Ostra schreef:Heb je ook les? Zo niet zou ik daar snel mee beginnen.
ik heb les van de vorige eigenaar van het paard alleen in de zomer , een andere
les kunnen we niet betalen..