ik loop tegen een rot probleempje aan de laatste tijd. In de piste is mijn haflinger prima te rijden, niks aan het handje, rem zit erop en ik kan heel fijn rijden. Ook op buitenrit gaat alles prima, maar soms begint ze wat te huppelen wat uiteindelijk draven word en ik dat drafje krijg ik haar niet meer stop.
Ik wil eigenlijk geen strenger bit of dat soort toestanden, vind dat het ook gewoon zonder moet kunnen. Soms (als de weg tenminste vrij is van wandelaars, fietsers, auto's etc) zet ik haar op een hele kleine volte. Soms moet ik haar gewoon met geweld stoptrekken (want normaal rijd ik niet graag vanuit de mond) als er wel auto's of fietsers zijn.
Haar voer is op dit moment een schep basisbrok en een kwart schep pavo care4life en ze heeft dagelijkse weidegang.
Wat kan ik het beste doen op dit moment. Nogmaals, ik wil niks van dikkere of strengere bitten, slofteugels ofzo. Het enigste waar ik buiten wel mee rijd is een mexicaans hoofdstel maar ik merk niet veel verschil met mijn gewoon gecombineerd hoofdstel eigenlijk

edit: paard word 4 tot 6 dagen per week in de piste gereden. En dan de laatste tijd voor de fun veel buitenritten
.
) Maar het gekke is, in de piste kan ik opstappen en wegrijden. IN het begin van de draf misschien wat vrolijk maar daarna is het gewoon een verzamelde draf, stap, galop etc en dat tot aan de einde van de training. Laatst hadden we gesprongen! vond ze heerlijk