Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lschaap11 schreef:Het waren springteugels en ik had ze echt niet super lang dus ik denk niet dat er bedoelt werd dat het paard er per ongeluk in kan stappen, dan moet het wel een heel lenig paard zijn.
xSlvna schreef:lschaap11 schreef:Het waren springteugels en ik had ze echt niet super lang dus ik denk niet dat er bedoelt werd dat het paard er per ongeluk in kan stappen, dan moet het wel een heel lenig paard zijn.
Denk dat het eerder een grapje was omdat je jong bent, als ik veel wortels t voeren ben en iemand ziet het komt een 'Dadelijk begint die te huppen' (konijn).
ik ben namelijk 12
Citaat:Je zal aan je instructrice moeten vragen waar als het zo is deze teugel kreupelheid vandaan komt.
Je kunt het vaak oplossen door je paard actief van achter naar voor te rijden. Niet heel snel laten lopen maar actief laten lopen. Rij het paard even niet aan de teugel maar eerst goed actief laten lopen.
En dan gaat je paard als het goed is vanzelf beter/ontspannen fijn over de rug lopen en dan kan je het paard nageeflijk rijden.
Teveel druk dus ook niet dan trek je het paard eigenlijk in de krul.
eerst meer activiteit de rest volgt dan vanzelf.
Een paard wat met z'n hoofd alsmaar naar beneden loopt kan wel meer op de voorhand gaan lopen ja. 
midgie schreef:Je paard gaat zijn achterhand niet beter gebruiken door de teugels korter te nemen , juist gaat hij daar meer van duwen, hoe meer in je handen hoe meer het paard op de voorhand loopt .