Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maaikiej92 schreef:Ik heb elke week les, heeft sinds een maand of 3 een nieuw zadel en is in september naar de tandarts geweest dat is het dus allemaal niet..
Schakelen lukt ook niet echt want ik druk me de pleures om hem iets naar voren te krijgen maar valt gelijk weer door mijn been..
Japeloup schreef:Als je paard zonder jou er op wel fris en voorwaarts kan lopen. En je zadel ligt goed, dan lijkt het er op dat het aan jou ligt.
Maar voor de zekerheid zou ik toch je paard en je zadel nog een keer nalaten kijken door een onafhankelijk iemand.
De pasvorm van je zadel komt heel nauwkeurig en al lijkt hij op het oog goed te liggen, kan anders voelen voor je paard. Mooiste is een digitale drukmeting laten doen.
Verder andere dingen uitsluiten, je paard kan ergens een blokkade hebben waar je nog niet achter bent, omdat het wellicht iets kleins is, maar waar hij met rijden toch wel hinder van heeft.
Dan heb je nog het feit of jij wel goed aan het rijden bent. Ik ken jou en je instructeur niet. Kan dus niet over jullie oordelen, maar het is nooit verkeerd om eens een les te nemen bij een ander. Die kijkt met een nieuwe blik naar jullie en ziet wellicht net een stukje waar je nu tegen aan loopt waar hij of zij jou bij kan helpen.
Maaikiej92 schreef:Ik heb elke week les, heeft sinds een maand of 3 een nieuw zadel en is in september naar de tandarts geweest dat is het dus allemaal niet..
Schakelen lukt ook niet echt want ik druk me de pleures om hem iets naar voren te krijgen maar valt gelijk weer door mijn been..
Maaikiej92 schreef:Zadel ligt het echt niet aan, heb nog een springzadel waar hij precies hetzelfde bij doet.. Heb vandaag met zweep gereden en meteen heel consequent en ging al iets beter, heb ook geen overgangen terug gereden alleen naar voren. Dus gaan dit maar een tijd proberen kijken of het lukt
superwoman schreef:Maaikiej92 schreef:Zadel ligt het echt niet aan, heb nog een springzadel waar hij precies hetzelfde bij doet.. Heb vandaag met zweep gereden en meteen heel consequent en ging al iets beter, heb ook geen overgangen terug gereden alleen naar voren. Dus gaan dit maar een tijd proberen kijken of het lukt
Als je niet schakelt, maar alleen harder gaat rijden, wordt hij niet scherper op je been.
Maaikiej92 schreef:Hoi allemaal, ik heb hem nu 2 dagen met zweep gereden en gisteren was hij weer helemaal de oude! Ik gooi het even op uitproberen van zijn kant!
Citaat:uitproberen doen ze niet. Ze nemen de ruimte die de ruiter geeft.
Als je de schuld aan het paard geeft, ga je nooit beter rijden....(tenzij het lichamelijke pijn is)
Yaika schreef:misschien zit je "tegen de beweging in"? Te ver met je bovenlichaam naar voren, waardoor je met je bekken naar achteren duwt en dus tegen de voorwaartse beweging in gaat? Te ver naar achteren is natuurlijk ook niet goed. Maar misschien kan je er wat mee?