Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als alles trouwens verder in orde is, maar alleen de stelling niet, zullen ze je heus niet afwijzen
Ook Stal Jasper moet namelijk gewoon verdienen
En stelling is nou niet echt iets waarop je het talent van iemand kan afmeten.
. 44Myrthe44 schreef:Simpel gezegd: stelling is het paard in de bocht een klein beetje naar binnen laten kijken, tot je zijn oog en neusgat kan zien. Dit doe je door je binnenhand een beetje van de hals af te halen naar binnen, en je buitenhand goed tegen de hals aan te houden. Vergeet vooral niet om op beide teugels evenveel druk te hebben, dus niet alleen druk op je binnenteugel!
Succes ermee.
midgie schreef:44Myrthe44 schreef:Simpel gezegd: stelling is het paard in de bocht een klein beetje naar binnen laten kijken, tot je zijn oog en neusgat kan zien. Dit doe je door je binnenhand een beetje van de hals af te halen naar binnen, en je buitenhand goed tegen de hals aan te houden. Vergeet vooral niet om op beide teugels evenveel druk te hebben, dus niet alleen druk op je binnenteugel!
Succes ermee.
Ik zou juist de druk niet op de buitenteugel houden maar iets geven , want als je vraagt aan de ene moet er ruimte komen bij de andere toch?
Anders krijg je nooit de juiste stelling, ook moet je paard niet te hoog met het hoofd zijn, want dan kun krijg je ook geen stelling, er moet namelijk ruimte zijn om te stellen.
Ik zou het in je les behandelen, want waarom vraag je stelling eigenlijk en wanneer is hij goed en wanneer niet?
midgie schreef:44Myrthe44 schreef:Simpel gezegd: stelling is het paard in de bocht een klein beetje naar binnen laten kijken, tot je zijn oog en neusgat kan zien. Dit doe je door je binnenhand een beetje van de hals af te halen naar binnen, en je buitenhand goed tegen de hals aan te houden. Vergeet vooral niet om op beide teugels evenveel druk te hebben, dus niet alleen druk op je binnenteugel!
Succes ermee.
Ik zou juist de druk niet op de buitenteugel houden maar iets geven , want als je vraagt aan de ene moet er ruimte komen bij de andere toch?
Anders krijg je nooit de juiste stelling, ook moet je paard niet te hoog met het hoofd zijn, want dan kun krijg je ook geen stelling, er moet namelijk ruimte zijn om te stellen.
Ik zou het in je les behandelen, want waarom vraag je stelling eigenlijk en wanneer is hij goed en wanneer niet?
Succes ermee.
Levidepevi schreef:Je denkt zeker dat stelling trekken aan de binnenteugel en schoppen met je binnenbeen is als je dat denkt is het helemaal fout!