Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eerste ingeving: verveling? 

troi schreef:Blijkbaar heeft ze niet voldoende respect voor het bit. Als je echt niks anders meer kan bedenken zou je een wat scherper bitje voor een korte periode kunnen overwegen. Wel om denken dat het een middel is en geen oplossing dus zeker niet geschikt als standaard trainingsmateriaal..
Joolien schreef:troi schreef:Blijkbaar heeft ze niet voldoende respect voor het bit. Als je echt niks anders meer kan bedenken zou je een wat scherper bitje voor een korte periode kunnen overwegen. Wel om denken dat het een middel is en geen oplossing dus zeker niet geschikt als standaard trainingsmateriaal..
Wat is dit een aparte tip? Dat is alleen maar sypmtoombestrijding![]()
Een paard snokt eruit vaak omdat ze iets moeilijk vinden. Het kan bijv verzuring zijn van de spieren of pijn zijn. Sowieso is een bijzetteugel een stugge manier van bijzetten. Probeer eens wat te doen met touwtjes, van de bovenkant van de singel door het bit naar een ring tussen de benen. Zo kan het paard een voor hem comfortabele houding aannemen en het toch goed volhouden, en als het te lastig word even een makkelijkere houding opzoeken.
WildThing schreef:Zoals in de openingspost vermeld is er werkelijk niks mis met het paard... Osteo is al geweest , was prima in orde... Verzuring lijkt het me niet, het is werkelijk puur verzet op mijn hand, niet meer willen of geen zin ... Bitten zijn van sprenger... Dynamic trens ...
WildThing schreef:Zoals in de openingspost vermeld is er werkelijk niks mis met het paard... Osteo is al geweest , was prima in orde... Verzuring lijkt het me niet, het is werkelijk puur verzet op mijn hand, niet meer willen of geen zin ... Bitten zijn van sprenger... Dynamic trens ...