Sinds een jaar heb ik een oudmanegepaard in mijn bezit en zij is erg hard in haar mond. Nu heb ik niet de beschikking over een bak en ook geen goed passend zadel. Wij rijden dus voornamelijk buiten en zonder zadel. Door haar blessure heeft ze het eerste 3-kwartjaar bij mij stilgestaan en nu wil ik haar weer graag oppakken.
Oké, kan nog wel veel meer achtergrond etc. vertellen, maar mocht er iets niet duidelijk zijn oid kan het altijd gevraagd worden.
Ik ben dus benieuwd naar oefeningen om haar wat zachter in haar mond te krijgen. Ik rijd momenteel met een D-trens met koperen rolletjes en rommel niet aan de voorkant. Komt ze naar beneden is het mooi, zo niet, ook goed. Ik rijd een hoop overgangen, met buiging en vraag soms wat wijken/schouderbinnen. Galop doen we alleen voor de lol, want dan wordt ze gewoon echt té hard in haar mond, dus dan vraag ik helemaaaaal niets meer van voren en is het gewoon een normale buitenrit
Moet ook ruimte zijn voor lol op de buitenrit haha.Wat kan ik doen om haar wat gevoeliger te maken?!

En het is idd heel moeilijk om via internet over te brengen. Zo is het voor mij ook moeilijk om precies te vertellen waar het probleem zit