Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Gewoon even werk er insteken , het paard leren stil te staan.
Dit kan echt vrij vlot verlopen, al bij de eerste training moet je paard moeite doen om stil te staan, en na een paar dagen is het paard net een standbeeld als je opstijgt, het paard moet leren op jou te wachten.
vrij simpel toch.

aeolusnr1 schreef:idd het kan altijd wel zijn dat er blokades zijn, dus een medisch probleem, maar bij het overgrote deel is het gewoon gebrek aan opvoeding, gebrek aan een goede basis.
Indien iets medisch dan moet er daar idd eerst iets aan gebeuren, das duidelijk.
) Freya6 schreef:volgens mij ging het bij ts eerst wel goed en is gedrag van paard verandert, dan is het wel goed om zorgvuldig te zijn en meerdere opties te overwegen. Maar als ik het openingsverhaaltje lees, denk ik dat ze misschien te snel is gegaan met nieuwe dingen aanleren waardoor paard is gaan protesteren in de taal van 'ik heb geen zin meer in dat jij op mij stapt'. En dan is gedragstraining op zijn plaats denk ik alleen wel om het paard weer te laten zien dat hetgeen je gaat doen leuk is en afgestemd op het level van het paard.

Miekemuis_ schreef:Hoofd naar de muur of tegen de muur is wel een wereld van verschil...