Van jongs af is het nog al eens zo dat mijn pony nog wel eens valt. Dit vind ik erg vreemd omdat ze geen duidelijke aanleiding is voor het vallen.
Je longeert haar,ze doet even een beetje druk en ze ligt op haar kant te spartelen. Ook is ze al 2 keer op de tegels gevallen omdat de bocht die ze moest maken wat scherp was. Maar dit is toch geen reden om helemaal om je kant te gaan liggen?
Nu rijd ik sinds een jaar op haar en heb ik al 2 keer gehad dat terwijl ik op haar reed in het land, dat ze gewoon een flinke smak maakte, wat natuurlijk behoorlijk schrikken is. Het maakt niet uit of ze beslagen is of onbeslagen. Laatst was ze weer gevallen amar toen kwam ze op haar knieeen terecht met mij er op,dus dat tel ik niet echt. Ze struikelde toen over een blikje.
Eigenlijk moet ik er altijd wel om lachen omdat het natuurlijk heel lomp staat dan een paar honderd kilo ineens gekanteld is
...Maar goed mijn vraag is, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Het is een haflingermerrie van nu 4 jaar oud en is ook regelmatig kreupel geweest rechtsvoor,zonder duidelijke reden....