Dubbele teugels misschien ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Dubbele teugels misschien ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:45

Heej bokkers !

Mijn paardje is weer een beetje moeilijk aan het doen om goed aan de teugel te lopen. Hij loopt dan super mooi , maar beetje bij beetje gaat hij weer met zijn hoofd omhoog. Hij vind het moeilijk om lang aan de teugel te blijven lopen dus elke keer als hij weer naar boven gaat moet ik weer wat spelen met de teugels. En dan word het rijden voor ons eigenlijk niet meer heel leuk. Omdat wij ons allebei er een beetje aan ergeren. Heeft iemand een goede tip hoe ik dit het best kan oplossen ? Ik vraag mij zelf altijd af wat het effect van dubbele teugels eigenlijk heeft ? En kan ik het probleem misschien hier mee oplossen ?

Afbeelding

JamieShanin

Re: Dubbele teugels misschien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:46

Les ;)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:47

Dat heb ik :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:47

Dan zou ik het met je instructeur overleggen , die kent je paard wij op bokt niet ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:47

Eerlijk gezegd? Ik zie een paard dat te diep loopt, achter de loodlijn, en wat zijn achterhand niet onder zijn lijf zet. Beeld lijkt mij meer alsof je hem in de krul trekt. Eerst even zorgen dat hij actiever gaat lopen, van achter naar voren rijden. Op dit beeld ziet het er uit alsof hij van voren gruwelijk tegen wordt gehouden en dus niet de ruimte krijgt om achter vrij te komen.
Ontspanning lijkt me een heel belangrijk iets voor jullie als combinatie.

Daarbij staat je topic verkeerd, ik heb even getemd.
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 15-11-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:48

spelen met de teugels moet je sowieso niet doen. :n kan je net zo goed meteen gaan zagen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:48

Je topic staat verkeerd. Aangespannen rijden is mennen.
Verder ga ik mee met pluttersput

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:50

Pluttersput schreef:
Eerlijk gezegd? Ik zie een paard dat te diep loopt, achter de loodlijn, en wat zijn achterhand niet onder zijn lijf zet. Beeld lijkt mij meer alsof je hem in de krul trekt. Eerst even zorgen dat hij actiever gaat lopen, van achter naar voren rijden. Op dit beeld ziet het er uit alsof hij van voren gruwelijk tegen wordt gehouden en dus niet de ruimte krijgt om achter vrij te komen.
Ontspanning lijkt me een heel belangrijk iets voor jullie als combinatie.

Daarbij staat je topic verkeerd, ik heb even getemd.

Klopt ! Met dit resultaat ben ik al heel lang bezig geweest , in het begin liep hij bijna met zijn hoofd tussen de voorbenen , dus mij lesgeefster zij, teugels korter en handen hoger. Waardoor ik dus dit effect krijg. En wat bedoel je met van achter na voren rijden ?

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:51

Ah oei , ik dacht dat deze hier ook wel thuis hoorde..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:52

Achter naar voor rijden is actief van achter en dan opvangen van voor, dan krijg je naageeflijkheid en dan gaat ie vanzwelf aan de teugel lopen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:53

En het is ook veel oefenen hoor! Het is normaal dat het ff duurt voordat het lukt

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:54

Oke , dan zal ik dat is gaan proberen :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:13

Probeer het ook in de ontspanning te zoeken op het juiste moment. Het is ook het aanvoelen van je paard. Probeer ook niet te lang er mee bezig te zijn. Is het het paard uit je profiel? Dan is het zeker ook lekker oefenen en een kwestie van geduld. Zie ook de reactie van liekec. Gezien de achtergrond van het paard kun je er het beste lekker de tijd voor nemen dan komt het zeker goed.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:14

Trouwens, wat een leuk paard heb je. Geniet er ook van!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:16

Ik verplaats dit topic van AR naar RT-P. Dit heeft niets met mennen te maken.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:18

Ja dat is goed, ik had dat niet gezien dat is een foutje van mij. Ik ben nog niet heel lang op bokt :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:19

zoutenootjes schreef:
Probeer het ook in de ontspanning te zoeken op het juiste moment. Het is ook het aanvoelen van je paard. Probeer ook niet te lang er mee bezig te zijn. Is het het paard uit je profiel? Dan is het zeker ook lekker oefenen en een kwestie van geduld. Zie ook de reactie van liekec. Gezien de achtergrond van het paard kun je er het beste lekker de tijd voor nemen dan komt het zeker goed.

Klopt dit is het zelfde paard :D En oke bedankt !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:20

spelen met de teugels is zoals eerder gezegd fout , het moet echt vanuit de ontspanning komen ,
ik zie ook heel veel spanning in de hals
hij loopt echt te diep , het ziet eruit afsof je weet ik hoeveel kilo aan je handen ,
probeer eens wat minder druk op die teugels te leggen , dan komt ze waarschijnlijk meer met het neusje
naarvoren .

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:20

sorry dat ik het zeg, maar het ziet er hier meer uit alsof hij harstikke hard tegen gehouden wordt. weet je lesgever geen oplossing voor je probleem? want die kan toch het beste beoordelen denk ik! die staat er immers naast! heel mooi paard trouwens. ;)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:21

Oke , tgoo mijn leerkracht zegt het dan wel helemaal anders.. Bedankt !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:21

ze had al les is hierboven aangegeven ( niet in OP )

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:23

minajtje schreef:
sorry dat ik het zeg, maar het ziet er hier meer uit alsof hij harstikke hard tegen gehouden wordt. weet je lesgever geen oplossing voor je probleem? want die kan toch het beste beoordelen denk ik! die staat er immers naast! heel mooi paard trouwens. ;)

Naja, daar heb je misschien wel een beetje gelijk in , zoals hier boven al staat , omdat hij anders veeel te diep liep , moest ik mijn teugels korter pakken en mijn handen hoger. Vandaar dat hij nu zo loopt. Toch bedankt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:26

Paganx33 schreef:
minajtje schreef:

Naja, daar heb je misschien wel een beetje gelijk in , zoals hier boven al staat , omdat hij anders veeel te diep liep , moest ik mijn teugels korter pakken en mijn handen hoger. Vandaar dat hij nu zo loopt. Toch bedankt

ja ik snap het, zag er alleen zo uit op de foto. hoop voor je dat het lukt hem weer goed aan de teugel te laten lopen!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:28

Bedankt ik hoop het ook ! Ziet dit er dan zo slecht uit op foto ? Ik dacht dat het toch nog redelijk goed was.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:35

Mijn lesgever is juist van mening bij te diep lopen dat je je handen naar voren moet steken zodat de neus weer naar voren gaat.. Verder ga ik met Liekec mee!