Ik ben vandaag mijn geduld verloren met het rijden en ik voel me nu ontzettend schuldig
ik vroeg me af of jullie dit soms ook hebben en wat je dan doet of hoe je het oplost? Als je voeld dat je je geduld gaat verliezen stop je dan met rijden? Ik dacht namelijk ik stop beter... Maar dan dacht ik nee ik rij door tot het lukt (beter gaat) maar het ging dus niet beter dus ik ben echt even heel kwaad geworden op mijn paard
Het rijden lukt eigenlijk al de ganse week niet zo goed...
Maandag had ze rustdag, dinsdag ging het rijden niet zo goed, mevrouwtje is hengstig en kan dan erg lastig zijn, ze luisterd niet naar je been, is lui en moeilijk in de mond. Ik heb ze toen een paar keer een goede tik gegeven zodat ze voorwaards liep en na het rijden had ik geen goed gevoel, ik wou nog even doorgaan tot het beter ging maar de bak was bezet.
Woensdag heb ik terug gereden in de modderige buitenbak en eigenlijk hadden we lol toen, het kon beter, maar ik had er plezier in. Al dat geplons in het water was best grappig ookal waren we super vuil na afloop en was het best glad.
Donderdag heeft mijn man gereden en hij heeft haar nogal haar zin laten doen.
Vrijdag had mervrouw wel terug zin in een uurtje haar zin doen, nou ja een uurtje... De les liep uit zodat de bak maar een half uur vrij was tot de volgende les, dus het moest snel gaan, in het begin deed ze even vervelend ik heb haar een tik gegeven en daarna ging het eigenlijk nog best goed, sommige oefeningen deed ze goed andere minder.
Maar vandaag viel er niets met haar aan te vangen
Ze protesteerde enorm, ook begon de les opeens een half uur vroeger dan normaal dus had ik weer een half uurtje de tijd om te rijden. Ik was van plan om balkjes te galopperen, een beetje afwisseling leek me leuk, ook doet ze dit graag. Maar ze viel niet te regelen, als ik wou vertragen stak ze haar hoofd omhoog en deed gewoon haar zin, als ik wou verruimen negeerde ze mijn been, ze liep ook constant vervelend te doen met haar hoofd , ik heb gekeken of er iets verkeerd zat, maar niets te zien. Ze ging schuin lopen, probeerde constant aan te springen in galop zonder dat ik het vroeg, ging dan lopen dribbelen,... Ik heb haar een paar keer stilstand gevraagt om haar te kalmeren, maar ook daar had ze niet veel zin in, dus heb ik haar een paar keer hard terug gepakt (schaamte) ik heb haar ook een paar flinke meppen verkocht als ze niet op mijn been reageerde (terug schaamte) Ik heb haar na het rijden wel goed verzorgd en voelde me wel al enorm schuldig, zij leek er geen erg in te hebben want kwam lief bij me enzo. waardoor ik me eigenlijk nog schuldiger voelde, ze was niet eens kwaad op me...
Ik haat het om met een slecht gevoel van mijn paard te stappen, ik voel me nu ontzettend slecht en vraag me af of ik misschien deze avond nog eens moet gaan rijden, proberen of het dan beter gaat? Of laat ik het gewoon rusten? Morgen gaan we zoiezo wandelen, geen stress, geen spanningen en geen verwachtingen, gewoon rustig genieten... Nogthans laat ik hopen. Misschien moet ik deze avond wat grondwerk gaan doen in de bak? Gewoon positief samenwerken? Iets leuks samen doen...
Ik wou even mijn hart luchten en vroeg me af hoe jullie het op zo een moment oplossen?
Mijne heeft ook wel eens van die dagen dat ze echt tot het uiterste gaat.
Ik besef ook dat als ze ouder is het moeilijker zal worden, maar voorlopig lukt het nog wel
. Moest altijd regelen dat iemand thuis bij haar bleef. Ik vind het heerlijk om met mijn dochter samen te tutten bij ons paard, maar als ik echt even serieus aan de slag wil, neem ik haar niet mee. Ze rijdt inmiddels zelf ook trouwens.