Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laura_julia schreef:Heb vroeger ook altijd les gekregen voor 10 euro voor een heel uur. Mevr. Had ook papieren.
Nou kan ik in de buurt ook voor 15 euro voor een halfuur les krijgen maar dat doe ik niet want ik wil en kan niet altijd hele tijd heen en weer rijden met me ouders en de trailer.
Paard staat hele dag in de wei ong. van 8 of 9 uur tot uur of 4 a 5. In de winter gaat die ook minimaal 3 uur naar buiten. Krijgt qauttro voer.
Yamcha schreef:Ik heb quattro even opgezocht, is een granenmuesli zonder haver, voor sobere paarden.
Lijkt me niet dat paard daar heel druk van wordt?
Evelien_1987 schreef:Het is belangrijk dat je vanuit een rustige en ontspannen stap aandraaft. De passen in de stap moeten ruimer zijn dan gebruikt het paard zijn rug beter en kan het beter ontspannen. Overgangen zijn goed. Schijnovergangen ook. Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb les en dat scheelt een stuk. Bij het aandraven blijf ik eerst nog even een langer stukje doorzitten, zo rustig en ontspannen mogelijk laten draven maar zodra hij gaat versnellen terug nemen naar de rustiger draf, lukt dat niet dan maar helemaal terug naar stap en dan weer ontspannen stappen en weer proberen. Dit uitbreiden. Blijven trekken aan de teugels heeft geen zin. Dit win je niet. Kleine voltes maken, veel wendingen rijden zodat het onvoorspelbaar blijft. Zorg er voor dat je wel consequent blijft. Langzamer betekent ook echt langzamer en dan moet er maar een korte krachtige ruk aan te pas komen, wanneer je constante druk op de teugel houdt, went hij hieraan.Dus ook durven loslaten zodra het tempo goed is
saffiratjee schreef:gewoon laten rennen en dan word ie wel moe had mijn pony ook last van
succes
ulle_nina schreef:gewoon een keer flink op de rem ...je paard moet gewoon luisteren
saffiratjee schreef:gewoon laten rennen en dan word ie wel moe had mijn pony ook last van
succes
Waratje schreef:saffiratjee schreef:gewoon laten rennen en dan word ie wel moe had mijn pony ook last van
succes
Dat werkt bij sommige paarden wel, maar bij de loperige types juist niet. Je loopt eerder het risico dat het dier uiteindelijk dood onder je neervalt als je ze door laat rennen.
Veel figuren rijden, slingeren, zijgangen, (schijn)overgangen maken, zorg dat het paard meer op de achterhand komt. En dus wel goede les nemen. Goedkope les is meestal "bezigheidstherapie" en daar schiet je niets mee op.