Absolute bakhaters

Toen ik mijn pony 2 jaar terug kocht,was hij net in Nederland. Het verhaal was, dat hij nog weinig kende en nog doorgereden diende te worden.
Hij was toen 6 jaar.
Ben eerst vooral met hem gaan wandelen,omdat ik zelf enorm angstig was na wat vervelende ervaringen.
Toch wilde ik ook wat trainen in de bak:drama....
Staken,stilstaan...

Goed,dacht ik, we gaan het buiten opbouwen. Gelukkig wonen we in een mooie omgeving(Veluwe)dus bos zát.
Buiten vindt hij geweldig, oren erop en gaan.

Inmiddels,2 jaar verder,vindt hij de bak nog steeds verschríkkelijk....Als je hem ziet lopen,zou je denken dat hij het niet kan..
Maar neem hem mee het bos in en je hoeft geen gas te geven.
Meer paarden of pony's die dit hebben?
Ik heb les,inmiddels via rechtrichten omdat mijn pony echt verschrikkelijk scheef is.
Dit kan er natuurlijk wel heel veel mee te maken hebben,maar in het bos merk ik er weinig van.
Soms vind ik het niet erg,maar vandaag wilde ik dus wat in de bak doen en is het weer oortjes in de nek en staken.
Zadel past,we rijden niet anders dan buiten,ik heb geen harde hand,niks van dat alles,optoming hetzelfde en ik heb echt grúwelijk veel geduld,ook anderen die erop rijden doet hij dit bij...

de bak wel in en stapt, draaft en galoppeerd wel, maar pfffff je moet niet vragen hoe....buiten is t een heel ander paard. Vrolijk en loopt lekker door......daarom doe ik mn oefeningen gewoon buiten.......ze is wel vlak voordat ik haar kocht 9 maanden voor beginners gebruikt...in de bak....