ik reed afgelopen week op de nieuwe verzorghaflinger van mijn vriendin het is een erg lieve pony en volgens mijn vriendin was hij ook erg makkelijk aan de teugel te krijgen. Ik ging hem dus een keer rijden en probeerde hem aan de teugel te krijgen maar het lukte maar niet. Terwijl mijn vriending hem zonder enige moeite aan de teugel krijgt. Ik weet niet wat er mis ging maar ik deed gewoon hetzelfde als wat mijn vriendin deed om hem aan de teugel te krijgen... Maar bij haar ging hij gelijk heel mooi aan de teugel en bij mij gewoon helemaal niet.
Ik kan mijn lease paardje Peter-Pan (appaloosa) wel altijd goed aan de teugel krijgen terwijl hij daar ook niet de makkelijkste mee is. Dat lukte vanaf het begin toen ik hem nog maar net kende al goed. Peter-Pan is ook echt niet het type dat gelijk zonder iets te doen makkelijk aan de teugel gaat.
Ik denk niet dat het er aan ligt dat de haflinger mij niet kent en mijn vriendin wel want ze verzorgt hem nog maar 4 dagen en ik ben alle keren dat ze naar hem toe ging mee geweest.
Zouden jullie weten waar dit aan kan liggen? Ik heb er opzich geen probleem mee maar zou het wel handig vinden om de oorzaak hiervan te weten.
alvast bedankt!
Dat was echt niet goed dus heb ik hulp gevraagt van een wedstrijd ruiter die z dressuur rijd dus echt wel weet hoe je een paard aan de teugel vraagt te gaan. Zij heeft mij dat dus geleerd... Toch wel jammer dat je zegt dat ik paarden in de krul trekt...
Dus je moet je paard in de mond zitten om na te laten geven? Dan is jouw paard nooit nageeflijk... Nageeflijkheid is een cadeau wat je krijgt wanneer je je paard rechtricht, ontspannen en voorwaarts neerwaarts rijdt.. Een prachtig cadeautje..