Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Geen zweep en geen sporen maar leren rijden, je paard in balans leren lopen en leren jou te dragen, dus neem les in het gymmen/rechtrichten van je paard en leer waarom je paard hard gaat in galop en niet wil lopen in draf , het probleem ligt bij jou en niet bij je paard
Citaat:In galop is dit echt verschrikkelijk omdat ik alleen maar bezig ben met hem in galop te houden en zit ik er echt als een stuiterende zoutzak op door al het aandrijven.
Barbabientje schreef:midgie schreef:Geen zweep en geen sporen maar leren rijden, je paard in balans leren lopen en leren jou te dragen, dus neem les in het gymmen/rechtrichten van je paard en leer waarom je paard hard gaat in galop en niet wil lopen in draf , het probleem ligt bij jou en niet bij je paard
Sorry maar ik mis het gedeelte in de op waar jij uithaalt dat haar paard niet in balans loopt..
Ts geeft alleen aan dat ze met zweempje een beetje onder haar vandaan loopt maar zonder zweep niet vooruit te branden is..
Probeer inderdaad veel tempo wisselingen te rijden.. Soms eens wat terughoudender en vervolgens weer lekker voorwaarts.. Heb je les?
Nachtlampje schreef:Ik gebruik zelf een methode die ik van een gediplomeerd emiel-voest instructrice heb geleerd;
been-been-tik.
Eerst een zacht aandrukken van de kuit, stevig genoeg om te voelen. Geen reactie of een twijfelende reactie? Een steviger been. Nog steeds geen reactie of een twijfelende reactie? Harde tik.
Paard had in 5 minuten door dat na het 2e been een tik kwam. Ik krijg hem nu simpel van stap naar galop aangesprongen, of van halthoudne naar draf, terwijl zijn achterhand nog niet zo sterk is.
Werkte prima dus!
Sporen raad ik je ten zeerste af. Is echt om te verfijnen, niet om mee vooruit te porren

Nachtlampje schreef:Ik gebruik zelf een methode die ik van een gediplomeerd emiel-voest instructrice heb geleerd;
been-been-tik.
Eerst een zacht aandrukken van de kuit, stevig genoeg om te voelen. Geen reactie of een twijfelende reactie? Een steviger been. Nog steeds geen reactie of een twijfelende reactie? Harde tik.
Paard had in 5 minuten door dat na het 2e been een tik kwam. Ik krijg hem nu simpel van stap naar galop aangesprongen, of van halthoudne naar draf, terwijl zijn achterhand nog niet zo sterk is.
Werkte prima dus!
Sporen raad ik je ten zeerste af. Is echt om te verfijnen, niet om mee vooruit te porren
felinehoi schreef:Hij doet dit sinds een maand ong en ik heb op ongelijke tijden les omdat het vrij duur is en ik er met de trailer heen moet. Zover ik weet begrijpt hij mijn hulpen wel gewoon, ik zal derest gaan proberen. Bedankt!
felinehoi schreef:In galop is dit echt verschrikkelijk omdat ik alleen maar bezig ben met hem in galop te houden en zit ik er echt als een stuiterende zoutzak op door al het aandrijven.
Ik zag laatst foto's van mij toen ik reed en constant die hakken omhoog zucht, nu ik weer met de neus op de feiten ben gedrukt probeer ik mijn benen lang te houden en niet voorover te duiken, blijkbaar heb ik in galop t gevoel dat dat helpt, maar dat is niet zo, je moet niet tegen zitten maar voorover zitten en pompen werkt ook tegen.loisbr96 schreef:Houdt hij misschien ervan om naar buiten te gaan? dat hij daar wat actiever is? Dan kan je daar de been-been-tik methode oefenen