Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Via bokt kan je niet on the spot hulp krijgen, en een fout is snel gemaakt als je duidelijk te weinig ervaring hebt met dit werk. Dus zoek een goede instructrice die hier ervaring mee heeft om je te begeleiden, of breng de pony weg. Als je zo doorgaat kan je de pony fors schade berokkenen en ik meen niet dat een paardenliefhebber dat als doel voor ogen kan hebben
Mandy_89 schreef:Ja inclusief longeren, maar dit kende hij al van de vorige eigenaar en was dus een koud kunstje.
We zijn wel 5x per week met hem bezig (max 30min per keer(incl wandelen, beetje grondwerk) Het is namelijk een zéér energieke pony, als hij 2 dagen stil heeft gestaan wil hij de eerst 15 min niet stappen of draven, maar alleen galloperen aan de longe. Hij is 4 jaar oud.
Hij vind het werken helemaal geweldig, als hij mij ziet komt hij er gelijk aan, en je merkt aan hem dat hij er echt plezier een beleeft.
De spanning begint pas als je erover heen hangt en je hem een pasje wilt laten zetten
@belle_boef: Hij neemt dan een sprint met 4 benen tegelijk.
Daarnaast, hoe heb je het zadel geïntroduceerd, en wie heeft de pasvorm (ook boomloos kan niet passen) gecontroleerd? Mandy_89 schreef:Ja inclusief longeren, maar dit kende hij al van de vorige eigenaar en was dus een koud kunstje.
We zijn wel 5x per week met hem bezig (max 30min per keer(incl wandelen, beetje grondwerk) Het is namelijk een zéér energieke pony, als hij 2 dagen stil heeft gestaan wil hij de eerst 15 min niet stappen of draven, maar alleen galloperen aan de longe. Hij is 4 jaar oud.
Hij vind het werken helemaal geweldig, als hij mij ziet komt hij er gelijk aan, en je merkt aan hem dat hij er echt plezier een beleeft.
De spanning begint pas als je erover heen hangt en je hem een pasje wilt laten zetten