Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SaBiNa_S schreef:Als ze stil gaat staan en niet meer vooruit wil heel streng zijn, gaat ze weer vooruit dan rijd je nog een rondje en dan stop je ermee.
Ik heb dit ook gehad dan was ik even heel streng en kreeg ze een flinke tik en dan lopen ze wel, daarna niet te lang meer doorgaan maar t weer opbouwen!

Angela schreef:Ik denk dat je nu aan het maximale van je kunnen zit met betrekking tot het inriijden van het paard. Waarschijnlijk snapt je paard niet wat je bedoelt, en ben je niet kundig genoeg om het op de juiste manier uit te leggen. Ik zou er iemand bij halen met verstand van inrijden om het paard net dat stapje verder uit te leggen. Waarschijnlijk kunnen jullie daarna weer samen verder
Wat bedoel je precies met "meer gaan vragen"?

Ninx schreef:Jonge paarden kun je het beste 3 keer per week lekker buiten rechtuit rijden.
Ze is nu toch nog te jong voor veel bakwerk.
Zorg dat je verder een bekwame instructeur krijgt, je bent wellicht nog iets te onervaren om je paard alles correct te leren.
Nog aanvullend:
Hoe vaak rijdt je?
Hoe wordt je paard gehouden (binnen/ buiten/etc)?

Mystene schreef:Ik heb nog wel een tip. Let eens goed op je positie van je handen als je drijft. Doe heel bewust je handen in de richting waar je heen wil (dus iets naar voren) en dan been, desnoods ondersteunend met een corrigerende tik. En als ze voorwaarts gaat. Belonen!
Werk kort houden, Succes!
Babeau schreef:Ik denk stoppen op de juiste moment.. wanneer ze nog vlot gaat en er nog zin in heeft. En zo stilletjesaan verlengen. En zoals Ninx al zei; Niet al te veel in de bak met zo een jong paardje, probeer lekker buiten te gaan rijden.. Als ik het fout heb mag je dat ook best zeggen hoor.

Maar na een paar week begon hij me uit te proberen en idd stilstaan na 1 rondje, en dan wou hij niet meer voorruit. Ik zou zo veel mogelijk met je stem proberen, en toch een beetje streng zijn, want zodra je dat niet doet krijg je er later heel veel problemen mee.

Tigra_ schreef:Babeau schreef:Ik denk stoppen op de juiste moment.. wanneer ze nog vlot gaat en er nog zin in heeft. En zo stilletjesaan verlengen. En zoals Ninx al zei; Niet al te veel in de bak met zo een jong paardje, probeer lekker buiten te gaan rijden.. Als ik het fout heb mag je dat ook best zeggen hoor.
Hier ga ik wel in mee, paardje is nog maar 3,5 en kan best wel genoeg zijn op dat moment. Dus probeer het aan te voelen en iets eerder te stoppen er niet doorheen willen, zou ik niet doen gewoon stoppen voor het paard het beu is. Het moet ook voor het paard leuk blijven en misschien is dat gewoon voldoende voor haar.