Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WhySoWhite schreef:Ik zou maar eens beginnen met NIET kwaad te worden... Een paard gesloten laten draven op stap tempo dat is opgefokt daar worden ze gek en heet van.. Paarden zijn vluchtdieren en vinden het niet grappig om ompleet opgesloten te worden...
Neem gewoon een ander paard mee naar buiten.. Het wil je rennen? Dan ga je rennen! Heeft ook compleet geen zin... Dat ziet je paard alleen maar als een Cadeautje om er onderuit te komen en het krijgt nog zn zin ook.. Niet geheel verstandig.. Zal waarschijnlijk de volgende keer net zo lang door drammen tot die weer ''mag'' rennen... Ga eens alleen een stuk stappen buiten en constand overgangen rijden zodat je je tempo controle blijft behouden.

Dat laten draven op staptempo heeft helemaal geen nut, jullie fokken elkaar alleen maar meer op en op een gegeven moment ontploft ze toch wel
Dat laten galoperen omdat zij dat wou helpt wel, maar dan ook op jouw tempo en jouw hulpen, laat dr zichzelf maar afmatten dan.. En als ze dan terugzakt in tempo geef je idd weer been, dan wordt het van jou en is het spelletje voor je paard niet leuk meer.. Wie niet sterk(er) is moet maar slim zijn 
Er zit inderdaad een flink stuk ongehoorzaamheid in, zo is ze dus ook ingereden (wat ik van de vorige eigenaren gehoord heb) en ze weet hartstikke goed dat ze mij aankan. Dus ik ben inderdaad van plan om er eerst een rustig en consequent iemand erop te zetten, die mij ook verder wil gaan helpen.Lambiekske schreef:Je zegt zelf al dat ze het doet op de "vaste" plekken. Het is haar dus gewoon aangeleerd. Afleren is een stuk moeilijker. Probeer de route eens een paar keer "achterstevoren" te rijden en dan steeds op verschillende plekken draven en galopperen. Succes!
sannie275 schreef:Lambiekske schreef:Je zegt zelf al dat ze het doet op de "vaste" plekken. Het is haar dus gewoon aangeleerd. Afleren is een stuk moeilijker. Probeer de route eens een paar keer "achterstevoren" te rijden en dan steeds op verschillende plekken draven en galopperen. Succes!
Ik heb hier al een paar keer op gereageerd, maar ik rijd niet op vaste plekken in een bepaald tempo. Alleen deze buitenrit rijden we vanuit de manege en daar owrdt wel altijd op vaste plekken op een bepaald tempo gereden. Thuis doe ik dit niet. En thuis doet ze dit dus ook, maar ook op onbekende paden en ik rijd bewust nooit vaak dezelfde ronde, ook rijd ik de route wel andersom en neem ik vaak andere routes, dit maakt verder niks uit voor het probleem.
Marita schreef:dit wordt een gevaarlijke situatie. ik zou er voor kiezen om er een scherper bit of een stang in te hangen. Het moet wel veilig blijven! En als je paard niks doet, kun jij ook heel zacht met je hand zijn. Veiligheid voorop!