aeolusnr1 schreef:Hallo, tis altijd moeilijk zoiets te zien via een filmpje, het moment dat je naar iets specifiek gaat kijken is de camera alweer op iets anders gericht, als je echt zelf in de piste staat is zoiets veel duidelijker natuurlijk.
Toch ga ik proberen een beetje een beoordeling te geven, en wil je zeker niet afkraken of beledigen, neem het als pure info aan aub.
Je zegt dat je al 7j aan paardrijden doet, in jouw ogen is dat best al een ruime en lange paardrijervaring , maar das eigenlijk voor de meesten pas het begin, dan pas gaan de correcties op alle kleine onderdeeltjes ingevoerd worden, en das best heel moeilijk, want bestaande houdingen veranderen is heel moeilijk.
Ook het gevoelsmatig meer gaan aanvoelen, is hier een onderdeel van, en das nog veel moeilijker, ik zal hier een voorbeeld van geven: na een periode paardrijden zijn de meeste ruiters in staat zelf te zien of ze in linker dan wel in rechter galop zitten, maar kan je dat ook met je ogen dicht echt voelen en dit al bij de eerste galopsprongen, das dus dat aanvoelen van ..... en dit voorbeeld is dan eigenlijk nog een makkelijke oefening te noemen.
Nu naar jouw houding in het filmpje; je armen zijn net iets te veel vooruit, je handen zijn niet echt rustig, je benen zwaaien een klein beetje, je drijft ook bijna constant het paard een beetje aan, op lange tijd zal dit leiden tot een ongevoeliger paard voor jouw beenhulpen. Je zit niet altijd constant in de galop soms ga je echt uit het zadel, tijdens de draf meer vanuit je buik gaan lichtrijden dus ik bedoel minder opwaarts dus en verend in je enkels, .......
Indien je meer info wenst mag je me altijd privé contacteren.
i snap wat je bedoelt in bepaalde dingen, maar je weet niet precies hoe dit paard is. Ik vroeg naar mijn zit alleen om dat dit paard nieuw was(Zoals ik al had gezegd) en dus niet te hard wilde rijden of goed wilde werken. Ook zeg je dat ik 7jaar rijden en dat dat nog maar het begin is, maar voor mijn leeftijd is dat geen begin. voor mijn leeftijd ben ik al erg ver. ik zit in de hoogste groep met alleen maar oudere meiden omdat mijn instructrice vind dat mijn ervaring op jonge leeftijd ook erg hoog is. dat in de galop van omhoog stuiteren klopt. hij gooide erg hoog op en ik kende hem nog niet dus moest het nog even goed aanvoelen helaas heeft mijn moeder de laatste galop niet gefilmd omdat ik hem toen beter kon aanvoelen. toch bedankt voor de tips. en het aansporen was omdat hij voor zijn lengte en energie erg langzaam ging en als ik hem een tik gaf hij er vandoor schoot probeerde ik hem toch te laten doorlopen. en bij een paar shots waren we bezig met een oefening over doorrijden en terug trekken en opnieuw waardoor het lijkt alsof mijn benen heel erg bewegen.