Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maritje1991 schreef:Misschien eerst uitzoeken WAAROM hij gaat rennen?
annelinnie schreef:scherper bitje erin, martingaal eraan, en dressuurmatig heel concequent opleiden ho is ho.. en een hackamore zou kunnen mist je ermee kan rijden, je kan er een neusbotje ermee breken..

annelinnie schreef:Ieder zijn eigen manieren, sommige willen graag dat het paard meewerkt, maar ik zou het zo doen, zal wel weer heel bokt over me heen krijgen..
En niet naar buiten gaan heeft weinig zin, je daar ontstaat het probleem, daar moet je controle over krijgen..
). Als je daar voor je eigen veiligheid dan een hulpteugeltje bij nodig hebt is dat helemaal geen schande. Ik vind het wel belangrijk dat dit een tijdelijk iets is, om je even door het probleem heen te helpen. Een paar keer naar buiten met een slofje om de rem er goed op te zetten is prima, maar het moet wel bij een paar keer blijven. Anoeska schreef:Allemaal leuk en aardig, maar soms kom je niet verder met een beetje grondwerken op je eigen terrein en rijden in je eigen binnenbak. Soms moet je de dingen waar het probleem zit gewoon aanpakken. En als dat in het buitenrijden zit, dan zal je toch een keer naar buiten moeten. Met sommige paarden kan je 100 jaar grondwerken, maar als je buitenkomt gaat de knop om (zeker als je daarvoor alleen een eeuwigheid heb lopen grondwerken op eigen terrein). Als je daar voor je eigen veiligheid dan een hulpteugeltje bij nodig hebt is dat helemaal geen schande. Ik vind het wel belangrijk dat dit een tijdelijk iets is, om je even door het probleem heen te helpen. Een paar keer naar buiten met een slofje om de rem er goed op te zetten is prima, maar het moet wel bij een paar keer blijven.
Als het iets is wat echt alleen buiten gebeurd moet je wel naar buiten blijven gaan.