Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maitu schreef:Is het zowel bij het links als rechts aanspringen? Mijn paard heeft dat ook heel erg lang gehad, was gewoon een erg moeilijk stukje voor hem. Maar heb geduld bij mij is het iig helemaal goed gekomen.
Bij mij hielp het om hem 'voor de gek te houden' met aanspringen: bijvoorbeeld volte verkleinen, dan dmv wijken volte vergroten en vervolgens galophulp geven. Je hebt dan de ideale buiging en stelling. Wissel met aanspringen na lichtrijden en na doorzitten.
Veel oefenen aan de longe met bijzet...
Bij mij zat het probleem echt in het op aanspanning blijven tijdens het aanspringen, vond ie hartstikke lastig.
ellepel schreef:klinkt alsof je paard vast zit in de lendenen/achterhand.
zou even een fysio er naar laten kijken.
mijn pony doet het ook,kan de achterhand niet goed onderbrengen en daardoor gaat hij bokken.
zou dus even een check laten doen
Pion schreef:Mijn merrie heeft dit ook een tijdje gedaan.
Heeft te maken gehad met onbalans, spanning, en te 'opeens' met mijn hulp.
Ik heb haar veel aan de longeerlijn laten galoperen, de stemhulp 'galop' kon ik dan weer gebruiken tijdens het rijden.
Haar meer in galop laten 'vallen' ipv haar er in rijden.
Voor het aanspringen al een tijdje buitenbeen achter de singel, laten wachten, dan heel voorzichtig binnenbeen aanleggen.
Merrie galopeerd nu als de beste.