Ik rijd sinds kort een weer een paard, waar ik een tijd geleden heel hard van afgevallen ben, gebeurde doordat hij sneller begon te lopen, ik uit paniek niet meer wist wat ik moest doen, dus ging die nog harder en toen viel ik dus..
Nu ben ik er na lang twijfelen weer opgestapt, en alles gaat vrij goed, durf weer los in stap en draf.. ook weer een vrij snelle draf, rijd vanaf nu ook weer soms eventjes zonder zadel, puur om het vertrouwen weer op te bouwen, en te weten dat ik er dit keer niet zomaar afdonder.
En het is echt een harstikke lief paard, zet geen stap verkeerd.. je moet hem wel echt aan het werk zetten anders gaat hij zelf wel even invullen, en dan gebeurt weer hetzelfde als toen
Maar, nu rijd ik al zeker weer 6 weken op hem, en ik durf gewoon niet in galop.
Gewoon omdat ik bang ben dat ik hem niet meer terug kan krijgen als hij harder gaat, en dat ik weer val.
Ik heb vandaag weer geprobeerd.. maar als hij aanspringt haal ik hem meteen terug omdat ik niet meer durf.. aan de longe ook al geprobeerd maar dan gaat het al helemaal niet haha .
ik weet nu eigenlijk niet hoe ik daar weer overheen moet komen, iemand tips ?
Met andere paarden heb ik dit trouwens ook, maar niet zo heel erg als met hem
Gewoon loslaten. Klinkt heel moeilijk, maar da's de enige manier. Aanspringen en je handen desnoods aan het zadel zetten, dat je niet terug kan nemen met je teugels. Als je er eenmaal doorheen bent gaat het beter! 
) en ik durfde bijna niks en op een dappere dag heb Ik zelfs helemaal alleen in t bos een galopje gewaagd terwijl ik weet dat mijn etterbakje bokt bij het in gallop aanspringen. Het komt goed, maar overhaast niks