Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brigitte_D schreef:stap is ze redelijk ontspannen en nagefelijk, toch loopt ze iets achter de loodlijn en zoekt niet echt naar mijn hand.
superwoman schreef:Brigitte_D schreef:stap is ze redelijk ontspannen en nagefelijk, toch loopt ze iets achter de loodlijn en zoekt niet echt naar mijn hand.
Dit is dus nogal tegenstrijdig.
Een paard geeft na, wanneer hij je hand volgt.
Ik denk dat je eigen basis niet echt voldoende is om dit zonder hulp op te lossen.
sliert geeft goede tips die relatief makkelijk uit te voeren zijn
X_Dees schreef:Wij hadden op stal een welsh pony die ook met der kin op de borst liep, wij hebben haar toen eerst gelongeerd zonder touwtjes en haar van daaruit in de ontspanning proberen te laten lopen door steeds wat van der te vragen met de longeerlijn (kneden net als met de teugels en met de zweep op schouderhoogte haar naar buiten drijven) toen kwam ze langzamerhand naar beneden met haar hoofd (zo'n beetje halsstrekken) Tempo kwam toen ook wat terug. Toen met het rijden steeds richting halstrekken gereden en nu wil ze eindelijk gewoon normaal aan de teugel lopen
Brigitte_D schreef:Ja je hebt idd gelijk dat dit erg krom is, ze zoekt wel, en er dan contact is dan loopt ze net wat achter de loodlijn en maakt haar hals kort, terwijl ze dan wel gelijkmatig is.
StalNollie schreef:herkenbaar toch wel bij tuigers volgens mijn tenminste hier wel,
veel gelongeerd dubbelgebroken bitje erin, met rond tussenstuk niet de scherpe, en sperriem afgelaten.. gaat nu sinds een jaar super.
superwoman schreef:Brigitte_D schreef:Ja je hebt idd gelijk dat dit erg krom is, ze zoekt wel, en er dan contact is dan loopt ze net wat achter de loodlijn en maakt haar hals kort, terwijl ze dan wel gelijkmatig is.
Dus nog niet echt volgen en van daaruit kun je pas gaan werken.
Denk dat je met longeren het makkelijkste resultaat zal behalen.
Brigitte_D schreef:Longeren is allemaal wel leuk en aardig, maar wat voor hulpteugel ik er ook aan maak, heb zo'n beetje alles wel geprobeerd, elastiek, touwtjes, halsverlenger, slof, dubbele longe, pessoa maar ze geeft eigenlijk op allemaal de zelfde reactie, kop omhoog hals ingekropt oortjes naar voren staartje erop en gaan met die banaan:p nou ben ik zelf niet zo van het opgeven, dus opzich is dit ook een optie om toch te eerst te blijven longeren, welke hulpteugel raden jullie mij aan?