Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:IK denk dat jij denkt dat het probleem aan de rechterkant zit en dat is niet zo!
Jou paard wil juist die linker kant niet oprekken voor de stelling en gaat daarom naar buiten kijken.
Heb je wel les in het recht richten?
Sommige mensen denken n.l dat je recht richt doet door hem recht te laten lopen.
Recht richten wil zeggen, het paard gelijk maken aan beide kanten door de spieren op te rekken.
Dat is natuurlijk wel simpel uitgelegd!
En om dat goed te kunnen doen, moet je een paard over de rug kunnen laten lopen en dus nagevelijk.

) Ik moest dan veel voltes verkleinen en dan weer vergroten, tempowisselingen rijden op de volte en ook veel oefenen met stelling geven op de volte. Zo is mijn probleem met aangalopperen op de linkerhand ook een heel eind verholpen. We zijn nu bezig met de puntjes op de i zetten, door met genoeg stelling aan te springen en weer terug te rijden
debravanesch schreef:Even een update.
Ik heb haar vandaag gelongeerd. Met het bit en de longe zodat ik stelling kon vragen (had wat hulp ingeroepen)
Het stelling geven ging redelijk goed (nog niet zo goed als onder het zadel maar toch) Ook hier deed het probleem van de galop zich voor op de rechterhand. Ze sprong verkeerd aan als de stelling goed was en als ze goed aansprong wisselde ze tijdens de galop. (ik deed haar dan telkens stoppen en opnieuw aanspringen) Ik denk dat ze 2 keer juist heeft gezeten zonder te wisselen
spieren moeten hier ook sterker in worden Dilan1993 schreef:I
Ik zat met hetzelfde probleem, maar dan op de linkerhand. Ik zei tegen m'n instructrice 'z'n linker kant is minder soepel' Wat bleek, ik zat er naast. Links was prima los, maar rechts wilde hij niet oprekken, waardoor ie op de linkerhand slecht stelling wilde geven.
Ik moest van m'n instuctrice voornamelijk op de volte rijden (mijn gedachte toen 'huh, ik moest toch rechtrichten??') Ik moest dan veel voltes verkleinen en dan weer vergroten, tempowisselingen rijden op de volte en ook veel oefenen met stelling geven op de volte. Zo is mijn probleem met aangalopperen op de linkerhand ook een heel eind verholpen. We zijn nu bezig met de puntjes op de i zetten, door met genoeg stelling aan te springen en weer terug te rijden
sofie189 schreef:Ik heb precies het zelfde geval, al hoewel het nu goed gaat maar als hij even rust krijgt kan ik merken dat hij er van alles aan doet om links aan te springen. Ik heb het zo gedaan maarja paarden verschillen.
1. Tikje op de kont niet hard maar dat hij gewoon weet wat hij moet.
2. Op andere plekken aangaloperen dan in de hoek
3. Heel vaak herhalen en oefenen en Belonen als hij het goed doet.
Hoop dat je er wat aan hebt succes!
Maar haar buitenstelling voor het aanspringen is eigenlijk helemaal scheef lopen. ik zou al blij zijn als ik dit eruit krijg