Vilar schreef:Ik zou niet uitgaan van dominantie, want waarom zou ze zich alleen in de galop "dominant" gedragen?
Het lijkt meer op een balansprobleem, veroorzaakt door scheefheid. Zoek daar maar eens op, evenals op rechtrichten.
Ik neem aan dat je doelt op mijn post?
TS geeft in haar antwoord het volgende aan: @ Claudinee: ik denk dan eigenlijk dominantie, ze probeert me vaak genoeg de baas te zijn aangezien ik best onzeker kan zijn, en zij voelt dat.
Hieruit blijkt dus dat het paard niet enkel in de galop het overwicht probeert te nemen. Ik noemde, net zoals jij, al eerder het balansprobleem. TS zal dus in de eerste instantie op een evenwichtige manier 'de baas' moeten worden, zonder dit af te dwingen. Hierbij zal dus veel met beloning gewerkt moeten worden, al is het maar een 'braaf' of een klein klopje op de hals, zodat het paard plezier blijft houden in het werk. Het punt rechtrichten zou ik met een ervaren instructrice aan beginnen, hij of zij kan dan precies vertellen wanneer ze op de goede (rechte in dit geval
) weg is. Zo weet de ruiter dus wat hij/zij hoort te voelen en kun je dit in je training meenemen 
Dit is mijn visie en ik wilde dus even van de gelegenheid gebruik maken om het uit te leggen