Rennen dat 'ie kon!!
Helaas heb ik hem daarna nooit meer onder volledige controle gekregen.
In de bak gaat het heel goed sinds een jaar, we kunnen lekker een arbeids galopje.
Een jaar lang... Alleen maar stappen en draven buiten... En dat terwijl we zulke cros monsters zijn en graag van de natuur willen genieten en SGW willen starten.
Maar hoe gaan we dat ooit doen zonder controle buiten?!
Ik kon lessen wat ik wil, door iedereen geprobeerd. Binnenkort komt Eva van Nalanta bij mij, ik zal haar het ook gelijk voor leggen. Je weet maar nooit...
Maar voor een jaar lang draven... Dat is zuur.
Dus vorige week heb ik gepland met een vriendin van mij dat we vanavond op pad gaan... Ons vertrouwde bos in met een recht stuk zandbaan.
Zij heeft een Fries die lekker nuchter is en rustig gallopeerd.
Vorig jaar is onze laatste gallop in het bos geëindigt met een klein meisje van de fiets af gereden, omdat ik er niets meer mee kon. Ik kon niet sturen, niet remmen.. Alleen maar gas.
We zijn toen 3 maand niet meer naar buiten geweest, af en toe in het bosje wat uitstappen en heeeeeeel soms een drafje.
Sinds een maand of 9 kunnen we rustig draven en stappen buiten zonder stress. Ik heb hem wel eens laten galloperen, maar dat ging voor mijn gevoel veel te snel, maar ik krijg hem dan wel weer terug.
Dat is voor mij de reden dat ik het vandaag weer voor het eerst ga proberen, omdat er een rem op zit!
Heeft iemand nog last minutes tips?
Als hij een beetje stevig op zijn poten staat en niet bij het minste of geringste omvalt is dat misschien een optie.