Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ZusJacobs schreef:Als het medisch is uitgesloten en het dus gewoon een klier is, maak zijn idee jouw idee. Wil hij achter uit, juist dan ga je achter uit, en niet stoppen na 2 meter maar heel rondje door de bak, tot hij naar voren wil, en dan net iets langer. Zo leren ze dat geintje snel af..
geerke schreef:het paard springt drie maal per week...en dan nog een wedstrijd.
Dus vier maal per week.Drie maal teveel.
Dat is veel te veel.Dit houdt hij geen paar jaar uit hoor.Dan zijn de straalbenen stuk en de kans op sesamoiditis is aanzienlijk.
Als ik dit zo begrijp zou het best weleens medisch kunnen zijn.
caresje schreef:ZusJacobs schreef:Als het medisch is uitgesloten en het dus gewoon een klier is, maak zijn idee jouw idee. Wil hij achter uit, juist dan ga je achter uit, en niet stoppen na 2 meter maar heel rondje door de bak, tot hij naar voren wil, en dan net iets langer. Zo leren ze dat geintje snel af..
Dit werkt bij stakers niet, (mijn pony is een staker van karakter)
Stakers gaan dan juist achteruit.
Cookie2222 schreef:Geerke @ oké, deze periode heb ik eigenlijk dan les en heel af en toe oefenspringen maar dan geen springwedstrijd. Ik zal kijken of ik mijn eigen over kan slaan of misschien gewoon 2 sprongetjes aa. Het eind doen, kijken of het dan beter gaat.
Caresje @ longeerzweep was ook al mijn idee. Weet niet of dit heel goed gaat want hij is er doods bang voor maar dat ga ik ieder geval proberen.
Zusjacobs @ ik weet niet, ik denk dat hij dan door gaat draven XD en dan kom ik natuurlijk nooit bij de sprong.
Nieuwe geerke @ nouja les zoiezo en zelf komt eigenlijk weinig voor vanwege drukte met dressuur les enzo. Ik zal het dus ieder geval gaan beperken tot 2 keer standaard (dus wedstrijd en les)
.
Joolien schreef:Ja laten we met een longeerzweep een paard over de hindernis gaan jagen...
Als ik het zo hoor heeft de pony een goede reden om niet te willen springen. Het is voor jou uit te zoeken waarom, ik denk dat je dan pas kunt kijken hoe je het op kunt gaan lossen.
caresje schreef:Joolien schreef:Ja laten we met een longeerzweep een paard over de hindernis gaan jagen...
Als ik het zo hoor heeft de pony een goede reden om niet te willen springen. Het is voor jou uit te zoeken waarom, ik denk dat je dan pas kunt kijken hoe je het op kunt gaan lossen.
Het is niet jagen he.
Het is om dat achteruit lopen af te leren. (iets beter lezen)