Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Dus bij het opstappen opletten dat je je knie goed tegen het zadel aandrukt? MarimaCarona schreef:mischien voor het rijden longeren, dan kan hij zijn dikste energie kwijt en wellicht dat je paard dan rustiger is.
tanjaatjuhh schreef:Heb 1 keer een fries gehad die ging gewoon over het hek heen als ik opstapte , later deden we 1 paard met touw door oog aan de muur vasthouden en dan ander opstappen , dit paard was te eigenwijs , had zoiets van als jij niet op me kan komen wordt ik niet moe syndroom?:P
het tweede jaar een kwartier, het derde jaar vijf minuten, tenzij de intstructrice kwam en ik zat nog niet...Dan kon ze weer weglopen, anders kwam ik er niet op en vanaf vorige week, is het op het krukje staan, voet in de beugel en opstappen
. Een overwinning! Natuurlijk hoeft het zo lang niet te duren. Mijn paard had zijn redenen, maar met geduld en veel oefenen en soms een goed getimed snoepje kom je een heel end. HolyPope schreef:AlexandraM schreef:Ze geeft nu wat lekkers (snoepje/wortel) met opstappen en zodra ze zit nog eentje, zo blijft ze staan
Ik vind dit niet de meest verstandige manier. Belonen is goed, maar dan door middel van aaien of hals kloppen.
Snoepjes en dergelijke zou ik zo snel mogelijk af bouwen.