Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
O ja en vooral je benen niet af gaan steken, dat is heel verleidelijk, maar het is juist belangrijk om je been er wel tegenaan te houden. Dan reageert ze ook niet zo heftig als je je been aanlegt.
.
Dacht misschien hebben ze hier wel wat tips. Het heeft natuurlijk ook tijd nodig (dat zie je wel met jou en barron). Het gaat af en toe ook best wel goed, vooral als het niet te hard waait en ze wat vaker achterelkaar wordt gereden. Vind in principe haar haar snelle tempo ook wel fijn, want een paard dat niet vooruit te branden is, is ook niet alles. Al vind ik wel dat het me straks moet lukken om haar te laten stappen en draven wanneer ik het wil. En niet wanneer ze daar zelf zin in heeft.
Dat is voor als we straks naar buiten gaan ook wel lekker. Muisvoel schreef:Ik heb ook zo'n dribbelaar, maar ik ben daar erg blij mee als hij zo gaat doen. Ik rij meteen SB en zorg ervoor dat ik hem laat merken dat hij moet werken (door goed actief te zitten). Als hij op een gegeven moment in stap overgaat, ontspan ik meteen. Schiet hij heel snel weer in een dribbeldraf, dan laat ik hem niet weer in stap gaan, maar moet hij in een laag tempo SB blijven lopen, totdat ik het tempo terugvraag naar stap. Daar traint hij zichzelf mooi mee en binnen twee dribbels is dat gepiep voorbij. En als ik merk dat er echt energie is dat eruit moet, dan rij ik eerst in galop een paar rondjes, soms is dat even nodig.
maar dan wel zo hard als jij dat wil, ook als zij er geen zin meer in heeft.