Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

max66 schreef:Alhoewel, hoe moeilijk kan een volte zijn?!
Zanora1 schreef:Ja inderdaad hoe moeilijk is een volte.
Maar problemen heeft mijn paard zeker niet, gebit is recent gedaan. Zadel ook en paard word elke maand behandeld. Dus dat is uitgesloten.
Ik vraag steeds meer van hem, meer oprichting etc. en ik denk dat hij dat heel moeilijk vind en het daarom doet? Overigens zijn het vaak wel fases bij hem..

max66 schreef:door te rijden?
Het is een 15 jarige merrie en al minstens 12 jaar onder het zadel, heeft M dressuur gelopen...
max66 schreef:Ik sluit wel een aantal dingen uit: kraker en tandarts zijn pas geweest, dus gebits- lichamelijke klachten denk ik niet. Oefeningen in draf te moeilijk sluit ik ook uit (eerst deed ze dit nooit namelijk), ik ben heel zacht met mijn handen, sluit ik ook uit.
Wat misschien wel zou kunnen: ik gallopeer niet zo veel met d'r, misschien heeft ze hier wel behoefte aan... Ze is drachtig, misschien zit het zadel op dit moment niet lekker meer voor d'r, dit zou inderdaad kunnen dan...
. 'Eerst deed ze dit namelijk nooit' is imo geen goed argument. Je krijgt les, gaat vooruit, vraagt meer & dus kan het goed zijn dat je paard iets moeilijk begint te vinden?