Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DB_CARTAGO schreef:.Mijn leraar is het beu aan het worden en wil hem wegbrengen maar dan ben ik hem wel mooi kwijt en wil dit niet.
pompom schreef:DB_CARTAGO schreef:.Mijn leraar is het beu aan het worden en wil hem wegbrengen maar dan ben ik hem wel mooi kwijt en wil dit niet.
Zet het belang van het paard voorop en niet dat van jezelf.....
Blijkbaar ben je niet kundig genoeg om een paard zadelmak te maken.
Dat is geen schande want is een vak apart,zeker bij een paard wat rillerig is en angstig voor ruitergewicht.
Jetta schreef:Maar dan is het wel apart als ze er wel op kan als de leraar er niet bij is... Ik zou er een instructeur bij halen met veel ervaring met jonge paarden. TS, sommige paarden hebben veel tijd nodig. Ik heb er ook zo één.

s6801881 schreef:Dan kan het zijn dat je zadel niet past of de boom gebroken is, of dat het paard angst heeft voor het opstijgen zelf: bijvoorbeeld door een krakend zadel, de scheve belasting aan zijn rug (opstijgen is erg zwaar voor een paardenlichaam), doordat je met je tenen tegen zijn elleboog prikt, noem maar op. Zoek iemand die daar oog voor heeft
DB_CARTAGO schreef:Dat zou idd kunnen de boom is niet gebroken want wordt ook voor een ander paardje gebruikt en die is braah het is wel mogelijk dat het zadel niet goed past want dat andere paard is een c-pony en hij een 1.62 GROOT paard Ik heb een wintec zadel gekocht voor hem perfect zijn maat de winkel is het komen opmeten maar mg het niet gebruiken omdat het zou kunnen dat het het stukmaakt.. En het kan dat hij er niet tegen kan als iemand opstijgt want zonder zadel neem ik een stoel of een muur dus is er niet zo veel druk op zijn ene kant misschien is het dit??
Dat doe ik ook altijd, scheelt een stukje hangen aan die rug als je jezelf omhoog moet hijsen. enny schreef:DB_CARTAGO schreef:Dat zou idd kunnen de boom is niet gebroken want wordt ook voor een ander paardje gebruikt en die is braah het is wel mogelijk dat het zadel niet goed past want dat andere paard is een c-pony en hij een 1.62 GROOT paard Ik heb een wintec zadel gekocht voor hem perfect zijn maat de winkel is het komen opmeten maar mg het niet gebruiken omdat het zou kunnen dat het het stukmaakt.. En het kan dat hij er niet tegen kan als iemand opstijgt want zonder zadel neem ik een stoel of een muur dus is er niet zo veel druk op zijn ene kant misschien is het dit??
Ook als er een zadel op ligt kun je nog opstijgen met een krukje/stoel erbijDat doe ik ook altijd, scheelt een stukje hangen aan die rug als je jezelf omhoog moet hijsen.
Ik snap alleen de zin over het zadel niet zo goed, je hebt een zadel gekocht en mag het niet gebruiken. Van wie niet? En wat kan er stuk, het zadel door het paard of het paard door het zadel?
LiVetime schreef:Uhmm... stap je ook op terwijl je paard hebt vastgezet aan een halster? Dat vind ik persoonlijk echt levensgevaarlijk. Als hij even flipt van teveel druk dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Stijg je op vanaf de grond of vanaf een opstapje? Ik neem aan dat wanneer je er zonder zadel opstapt dat je dan vanaf één of ander opstapje erop gaat? Waarschijnlijk is het contrast veel te groot met zonder zadel en mét zadel opstappen voor je paard.

jumpiewumpie schreef:Waarom denkt iedereen dat ze niet bekwaam genoeg is om een paard in te rijden? Hoe kan je dat nu oordelen vanaf haar computer? Ze heeft (nu toch) goede begeleiding. Omdat een paard bang is wanneer ze opstapt betekent dat niet dat ze geen paard kan inrijden lijkt mij?
want dan heb je geen problemen.....