Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar succes verder!schotjes schreef:dat hebben wel meer paarden idd. de pony van mijn vriendin wil soms zelfs de bak niet meer in. Wees één keer streng voor em (een harde tik of zoiets naja..) dan dat je de hele tijd aan het aandrijven bent (wat ook echt niet lekker rijd) mijn verzorgijslander probeert me ook uit door simpelweg met mij naar het hek te draven, en dan moet je ook streng zijn. Goed, klinkt wreed maar beter dan telkens schoppen. ( ik ben geen deskundige alleen iemand die iets een beetje professioneel uit probeert te leggen...) maar succes verder!
edit: dit had je eigenlijk zelf ook nog wel kunnen bedenken... sorry..
Marjolijnvdh schreef:Misschien is het geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. In het bos ga je op een lang pad rechtuit, dus geen bochten. In de bak kom je geregeld een bocht tegen. Als nu blijkt dat het zadel niet lekker past bij de schouders of een te smalle ruimte voor dit betreffende paard heeft tussen de beide kussens, dan 'stoot' het paard zich telkens tegen het zadel. Je paard wordt dan belemmerd in de buiging door het zadel, die houdt hem tegen. De rug kan niet in de juiste buiging komen terwijl je een hoek inrijdt. Dit betekend dan dat je paard zich in een 'andere' houding door de bocht moet wringen en vindt dat niet echt aangenaam. Vandaar die aversie tegen het lopen in de bak. Er is nl geen gebrek aan looplust buiten de bak, dus dat is niet het probleem. Ga er nooit vanuit dat je paard dit doet om je te vervelen, hij heeft er een reden voor. Aan de ruiter is het de taak om uit vinden wat deze reden is.
Succes
http://www.zadelpasservicelibertad.nl
pieps schreef:Probeer eens op een veldje ofzo te gaan trainen, als het daar wel gaat dan is het de motivatiespier.
Als het daar ook niet lukt dan is er meer aan de hand. Zadel, rijtechnisch, variatie, verlatingsangst,....
xTitanic schreef:Ik heb juist het zelfde probleem met mijn paardje.. nu ik heb me er bij neer gelegd. Ik wil van hem genieten en
mij vooral niet frustreren in het dressuur dat totaaaal niet lukt.. Je moet een beetje zien wat je paard leuk vind,
houdt ze van vrijheidsdressuur? Rondlopen in de bak met jou? Misschien ligt parelli haar wel en krijg je haar op deze manier wel gemotiveerd..
Maar als je echt gewoon aan dressuur wilt werken, ik heb nog een klein middeltje (nog nooit uitgeprobeerd) maar als je een lepel honing aan je paard voert, tschijnt gaat ie dan sneller lopen. Nou meer luie paarden sneller en frisse paarden worden er rustiger van. Ik heb het nog niet kunnen uitproberen omdat hij dat snoepje met honing niet wou aanpakken..
Marjolijnvdh schreef:Misschien is het geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. In het bos ga je op een lang pad rechtuit, dus geen bochten. In de bak kom je geregeld een bocht tegen. Als nu blijkt dat het zadel niet lekker past bij de schouders of een te smalle ruimte voor dit betreffende paard heeft tussen de beide kussens, dan 'stoot' het paard zich telkens tegen het zadel. Je paard wordt dan belemmerd in de buiging door het zadel, die houdt hem tegen. De rug kan niet in de juiste buiging komen terwijl je een hoek inrijdt. Dit betekend dan dat je paard zich in een 'andere' houding door de bocht moet wringen en vindt dat niet echt aangenaam. Vandaar die aversie tegen het lopen in de bak. Er is nl geen gebrek aan looplust buiten de bak, dus dat is niet het probleem. Ga er nooit vanuit dat je paard dit doet om je te vervelen, hij heeft er een reden voor. Aan de ruiter is het de taak om uit vinden wat deze reden is.
Succes
http://www.zadelpasservicelibertad.nl